yogamat of piepschuim?


Jelle Touwen

Well-known member
Lid geworden
11 maart 2013
Berichten
1,897
Locatie
wageningen
Ik heb een tijdje een terrarium met een bodempje (10 cm) water op een houten kastje gehad, Ik wilde vandaag het terrarium vervangen door een aquarium met hetzelfde formaat alleen een waterkolom van 60 cm hoog. Nu zie ik dat het fineerlaagje op de kast toch te lijden heeft gehad door vocht. Hij is daardoor niet meer helemaal recht. Morgen toch even iets halen om er tussen te leggen zodat de druk beter verdeeld wordt. Wat zouden jullie gebruiken 2cm piepschuim (Gamma) of een yogamatje van de action?
 

Zou je wat meer informatie kunnen geven over het aquarium? Lengte, diepte en inhoud. Wat zijn de plannen qua inrichting?

Mijn eerste gedachte zou zijn: ik wil niet het risico dat het aquarium breekt. Better safe than sorry.
 
98x36x61 cm van Ciano. Inrichting is zand, met een klein beetje hout, 2 Echinodorussen, Heterandria zosterifolia en braziliaanse klimop.
Wil inderdaad ook niet dat die breekt, daarom iets tussen het hout en de bodem om te voorkomen dat er puntbelasting onstaat.
 
Je hebt het over de fineerlaag maar dan is de afwijking erg gering denk ik en ik verwacht dat een piepschuimplaat dat wel goed kan opvangen.
 
Ciano staat op een plastic onderrand, de glas bodem maakt geen contact met de kast.
 
Ow
17022831711031490488522.jpg
dan zou ik er ook iets onderplaatsen.
 
Zo staat die nu, zal zo eens piepschuim halen
 

Bijlagen

  • IMG-20231210-WA0004.jpeg
    IMG-20231210-WA0004.jpeg
    1.2 MB · Weergaven: 43
Zo staat die nu, zal zo eens piepschuim halen
Met wat voor verbindingen zit dit hout in elkaar. Ik zie in gedachten al dat de poten gaan wijken. Je kunt er op gaan zitten om te zien of het houdt maar duurbelasting is toch anders (heb ik hier helaas maar op tijd ervaren).
 
Piepschuim er onder, water erin. Staat als een huis. Ik snap de zorgen om het kastje, maar dit is van echt hout gemaakt door een professional, het heeft zelfs nooit in de buurt gestaan van een kartonnen ikea meubel.
 

Bijlagen

  • 20231212_185811.jpg
    20231212_185811.jpg
    3.9 MB · Weergaven: 36
Kon je niet ff wachten tot ik zei dat een stukje tapijt er ook onder kan, nu heb je zo,n lelijke grof afgesneden witte laag eronder je kunt het nog vol plakken met schelpjes.
 
Ach zo heb ik het ook 8 jaar gehad en je kan dat piepschuim altijd met een penseel en schoolbordverf wat inkleuren.
 
Kon je niet ff wachten tot ik zei dat een stukje tapijt er ook onder kan, nu heb je zo,n lelijke grof afgesneden witte laag eronder je kunt het nog vol plakken met schelpjes.
Dat was ook een goed idee geweest, voorlopig stoort het me nog niet. Anders ga ik het een keer verven.
Planten zijn nog niet heel blij met de verhuizing, even kijken of ze het willen doen, anders toch maar wat nieuw bestellen.
 
Hoi ik had ook wat nieuwe buren vorig jaar aan de overkant gekregen.
Kieskeurig of niet hadden ze ook wel hun ideen qua bodemopzetjes zure etc basische bodem maar waren ze zeker niet tevreden.
Ze zijn weg.voorlopig maar.
 

Terug
Bovenaan