Yellow pingu


stanovic

Well-known member
Lid geworden
4 maart 2010
Berichten
1,325
Leeftijd
56
Locatie
oosten des lands
Website
www.emeraldking-aquatics.com
Yellow pingu...
"Pingu" is een samentrekking van "pink" en "guppy".
De normale pingu heeft een roze staart. En ondanks dat de naam "pingu" de originele naam betreft, worden ze door de commercie recentelijk omgedoopt tot "bumblebee guppy". Als we dat vergelijken met de bumblebee platy, zijn de overeenkomsten qua kleur en aftekening ver te zoeken. Dus waarom ze ineens de pingu tot bumblebee guppy hebben omgedoopt is niet duidelijk. Wellicht denkt de commercie er dan meer aan te kunnen verdienen. Zoals dat wel vaker gebeurd.
IMG_1871.jpgIMG_1867.jpg
 
Erg mooi visje Stan.
Dank je, John...
Ze zijn qua kleur erg mooi, maar hebben die guppen niet een te grote staart voor het lijfje?
Nee. En dat komt omdat dit geen grote deltastaart betreft en de romp van het mannetje stevig te noemen valt. Ik vind persoonlijk dat de staartgrootte in verhouding moet zijn met de rompdikte. Hetgeen nogal frequent bij menig delta- of triangelstaartigen tegenvalt. Maar helaas is er een markt voor dergelijke guppen waarbij de romp te small is t.o.v. de staartgrootte.
 
Ik heb er geen verstand van maar hoeveel soorten staarten heb je eigenlijk dan?
 
Ik heb er geen verstand van maar hoeveel soorten staarten heb je eigenlijk dan?

Daar ben ik ook benieuwd naar. De wereld is een stuk groter dan ik dacht.
Daar zijn genoeg variaties in. Te weten, delta-, traingel-, rond-, spade-, kwast-, vlagge-, pin-, zwaard- (boven, onder en dubbel), lier-, swallow-, crown-, speer- en kofferstaart (lijkt op spade maar groter).
 
Jeetje, ik zal je zeggen dat ik daar nooit op heb gelet bij Guppen maar er ook geen weet van had.
 
Misschien weet jij er iets over.
Namelijk dit dat ik heb al wat jaren platys variatus die steeds in verschillende kleuren combinaties worden.
Maar ik merk dat de vissen met veel zwarte vlekken carcinomen ontwikkelen, was dat iets met melatonine ik herinner me niet meer.
 
Misschien weet jij er iets over.
Namelijk dit dat ik heb al wat jaren platys variatus die steeds in verschillende kleuren combinaties worden.
Maar ik merk dat de vissen met veel zwarte vlekken carcinomen ontwikkelen, was dat iets met melatonine ik herinner me niet meer.
Bekijk bijlage 373811
Vissen met een hoge concentratie aan melanoforen (donkere kleurcellen) zijn vatbaar om tumoren te ontwikkelen. Als je geluk hebt, dan stabiliseert het en worden ze niet groter. Doch doorgaans blijven melanomen doorgroeien en kan zo'n vis misvormt raken. Afhankelijk van waar die zich op het lijf bevinden kunnen zulke vissen er last van krijgen. Het meest ongewenst is op de kop. Omdat zo'n tumor ook naar binnen kan groeien en de zeer kleine hersenen kunnen verdrukken.
 

Terug
Bovenaan