WPT’s Nano aquariums


Is de allereerste keer dat ik je topic zie en het bevalt me allemaal prima moet ik zeggen Wouter en die 3 bakjes naast elkaar dat is zo mooi en ik vind de kleuren geel en blauw en rood bij elkaar prachtig,je doet me goesting krijgen om er ook aan te beginnen.:smitten::thumbs:
 
Is de allereerste keer dat ik je topic zie en het bevalt me allemaal prima moet ik zeggen Wouter en die 3 bakjes naast elkaar dat is zo mooi en ik vind de kleuren geel en blauw en rood bij elkaar prachtig,je doet me goesting krijgen om er ook aan te beginnen.:smitten::thumbs:
Wauw dank je wel voor dat lieve compliment. Als je nog geen garnalen hebt, wat mij betreft een aanrader :thumbs:
 
Vandaag weer druk bezig geweest. Een nieuwe bak boven gezet voor planten en houtjes die ik tijdelijk niet gebruik zodat ik ze niet meteen hoef weg te gooien. En beneden 1 van de 3 bakken een nieuwe start gegeven. Nieuwe bodem en nieuwe inrichting.


C3A8C3CC-8268-4348-8A76-74D1048B3FF6.jpeg



E17DAB92-E1DE-4B71-844F-2BD96062C5E2.jpeg



En gewoon zomaar een foto van de Neo’s met een vers blaadje brandnetel.

58B4DBAF-3093-42B9-8118-56FB886F3526.jpeg
 
Wouter is dat brandnetel wat je gewoon in de open lucht kan plukken ?
Wat is de juiste benaming van de bakjes die jij hebt staan want vind dat zo'n mooie bakjes en zeker om in te richten.
 
Vandaag weer een drukke dag gehad.

Allereerst alle garnalen bij elkaar in de middelste bak gedaan. Zie:

86F6B7B5-65AD-45BD-B00F-D589279A8A2D.jpeg



Vervolgens de linker bak een volledige make over gegeven en klaar gemaakt voor de nieuwe bewoners. Zie:

1E7C39A6-9F88-4A8B-8EE1-9D632C348207.jpeg



En van de week bepaald hoe ik wil dat de op dit moment indraaiende bak eruit gaat zien en welke kleuren en materialen gebruikt gaan worden. Hij is nog niet ingericht maar hieronder zie je wel alvast een sneekpeek van de te gebruiken materialen:

3AA7395D-63E7-4E7F-805C-7A268742CEED.jpeg
 
Hoeveel liter is dat bakje?

Ik heb een 30 liter leeg waar ik de blauwe Diminitrus in wil hebben maar daar is lastig aan te komen hier. Die worden een stukje kleiner met max 3 cm.
 
Ik heb een 30 liter leeg waar ik de blauwe Diminitrus in wil hebben maar daar is lastig aan te komen hier. Die worden een stukje kleiner met max 3 cm.
Klopt ja, ik neigde na lezen ook meer naar de Dimintrus maar nergens in de buurt te koop. Ik vind de CPO wel erg mooi alleen las van meerdere mensen die ze niet draaiende krijgen. Anderzijds lees ik ook van mensen die omkomen in de jonkies dus wilde het toch een kans geven.

Ik zag wel een advertentie van de Cambarellus Texanus niet blauw maar ook een erg mooi en volgens mij makkelijk kreeftje.
 
Ik zal je zeggen dat ik vroeger ook de cpo heb gehad en ook veel uitval had en ermee ben gestopt terwijl een kennis hier in Grunn wel de bak vol met kleintjes had. De oorzaak is me dan ook niet bekend waarom het hier niet ging. Ik hoop dat ze het goed gaan doen dus bij jou.
 
Ik zal je zeggen dat ik vroeger ook de cpo heb gehad en ook veel uitval had en ermee ben gestopt terwijl een kennis hier in Grunn wel de bak vol met kleintjes had. De oorzaak is me dan ook niet bekend waarom het hier niet ging. Ik hoop dat ze het goed gaan doen dus bij jou.
Dat had ik inderdaad gelezen in een oud topic op dit forum (heb me research wel gedaan ;) ).

Tja ik hoop het ook. Ik heb voor zover ik weet gedaan wat ik kan doen: goed ingedraaide bak, veel verstop plekken, mannetjes en vrouwtjes in de bak en verder op een paar slakken na geen andere bewoners.
 
Een mooie rode zwangere dame!

Ik heb gezien dat ze bezwangert is door een gele garnaal dus ik ben benieuwd wat het resultaat is...

MVIMG_20180515_200956.jpg
MVIMG_20180515_201322.jpg
MVIMG_20180515_200846.jpg
 
Haha wordt inderdaad wel weer eens tijd voor een update inderdaad ja :) Er is inmiddels een hoop veranderd. Ik zal het even kort toelichten, foto's houden jullie nog tegoed.

De CPO bak draait goed. Het vrouwtje heeft twee keer eitjes gehad, de eerste keer waren ze niet bevrucht. De tweede keer wel en dit leidde ook tot jonkies. Twee van de jonkies heb ik lange tijd in de bak gezien maar nu al een tijdje niet meer. Ik vrees dus dat deze het niet overleeft hebben.

In de middelste bak, de Blue bak, zitten nu een 20-tal blue dreams en die andere kreeften soort (kan even niet op de naam komen). Hier al twee zwangere vrouwtjes gehad en er zitten ook aardig wat jonkies in. Hopelijk overleeft een groot aantal.

In de laatste bak zitten al ruime tijd een groep Crystals. Ondanks dat ze goed draaien, weinig sterfte en lekker actief toch nog geen zwangere garnalen gezien :(

De bak boven waar nooit levende beesten in hebben gezeten werd te veel verwaarloosd en heb ik weer leeggehaald.
 

Terug
Bovenaan