Wormpjes??


S

Simone_V

Guest
Nieuwe planten gehaald en deze goed afgespoeld etc.. Nu zie ik rare wormpjes tussen de wortels zitten. Weet iemand wat dit is? Planaria of iets anders? Ze zijn niet driehoekig bij hun kop. Meer echt worm achtig zeg maar. En wat kan ik het beste gebruiken om deze wormpjes evt te bestrijden? Ik heb anatoma helena slakken en vuurgarnalen in mijn bak zitten, naast wat corydoras pleatus. Ik heb hier nog tremazol ligging, zou dit helpen?

Itwp2Bh.jpg
 
Ik zie ze ook niet.
Tipje, als er te veel wortel aan een nieuwe plant zitten kan je deze gewoon wat inkorten en dan plaatsen, nu zullen een deel van de wortels doodgaan en ook dat komt de plant niet ten goede.
 
Ik zie ze ook niet.
Tipje, als er te veel wortel aan een nieuwe plant zitten kan je deze gewoon wat inkorten en dan plaatsen, nu zullen een deel van de wortels doodgaan en ook dat komt de plant niet ten goede.

Wat ben ik blij dit te lezen want normaliter roept men al;tijd dat het aan n ogen ligt:D:D
 
Als het de 2 bruinige wormjes zijn(?) doen ze mij denken aan kleine regenworpjes.
 
Probeer anders de wormpjes met een slangetje weg te zuigen en ik zou niet nu al iets ertegen gaan inzetten.
 
Probeer anders de wormpjes met een slangetje weg te zuigen en ik zou niet nu al iets ertegen gaan inzetten.

Inderdaad..

+ zolang je een gezonde populatie dieren in je aquarium hebt.. waarom een paar wormpjes bestrijden?
In de verschillende bakken die ik heb zie ik in de loop der jaren vaak zat wormpjes (verschillende varianten) komen en ook weer gaan, zolang de boel lekker draait, de dieren gezond zijn, laat ik ze lekker zitten ;)
Veelal gaan ze vanzelf weg of de populatie blijft stabiel, zo niet, dan heeft het vaak te maken met teveel voedingsstoffen in het aquarium waarop de wormpjes (van welke soort dan ook) floreren.
 

Terug
Bovenaan