Wormen in quarantaine bak!!!


Kellykellyy

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2022
Berichten
242
Leeftijd
29
Ik ging net de quarantaine bak schoonmaken, helemaal leeg want ging hem weer opbergen, zie ik op alle ramen allemaal kleine draadjes wormpjes die effectief bewegen!!
Iemand een idee wat dit is en hoe ik dit moet schoonmaken?
Komen die wormpjes uit de vis die erin zat??
 

Bijlagen

  • 66B67652-6778-44F4-A319-7F9E96BC28BB.jpeg
    66B67652-6778-44F4-A319-7F9E96BC28BB.jpeg
    150.9 KB · Weergaven: 100
Napalm?
Weinig verstand van wormen maar zou goed kunnen zijn dat dit tevoorschijn is gekomen van de vis. Zou het zelf schoonmaken met warm water, azijn, spoelen en spoelen en napalm ;)
 
Napalm?
Weinig verstand van wormen maar zou goed kunnen zijn dat dit tevoorschijn is gekomen van de vis. Zou het zelf schoonmaken met warm water, azijn, spoelen en spoelen en napalm ;)

Ik was net uitgekomen op ‘opstartworm’ en dat dit onschadelijk is en de vissen dit zelfs opeten
Heb al overal jeuk hoor bah wil het niet eens schoonmaken 😅
 
Ik was net uitgekomen op ‘opstartworm’ en dat dit onschadelijk is en de vissen dit zelfs opeten
Heb al overal jeuk hoor bah wil het niet eens schoonmaken 😅
Dat gevoel ken ik, heb ik ook met de platte posthoorn slak invasie.. gewoon neeeee maar goed soms niet nadenken en gaan.
Maar zou best kunnen hoor, alhoewel ik de opstartwormen kleiner en witter ken. Nadeel met wormen, zijn er zoveel. Zolang je het goed schoonmaakt maakt het denk ik niet meer uit welke worm het is.
 
Ik blijf bij napalm gebruiken💥 :D
 
Dat gevoel ken ik, heb ik ook met de platte posthoorn slak invasie.. gewoon neeeee maar goed soms niet nadenken en gaan.
Maar zou best kunnen hoor, alhoewel ik de opstartwormen kleiner en witter ken. Nadeel met wormen, zijn er zoveel. Zolang je het goed schoonmaakt maakt het denk ik niet meer uit welke worm het is.

Heb alles leeggehaald, liters azijn gebruikt, substraat weggegooid en me kapot gehoest 🤣
 
Melkpoeder erin strooien en in de fik zetten, minder heftig dan napalm, wel effectief.

Staat straks het huis ook in de fik, worden we misschien nog rijk door de verzekering 🤣

Maar goed, van die wormen ben je ook weer af, jeukt het nog? :br:

Ja als je het zegt wel 🤣 heb de hele keuken ook nog even in de bleek gezet 🤣
 
Ok perongeluk midden in je berichtje geschreven haha 😅
 
Begin dan nooit aan een zeewaterbak want dan krijg je vaak iets andere wormen zoals de onderstaande en die heb ik ook in de bak. Komen vaak mee met steen en koralen:


O ja, ik hoop niet dat je nu slecht gaat slapen:DD
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet waarom, maar al mn antwoorden komen gewoon in iedereen zijn/haar bericht te staan 🤦‍♀️😅
 
Ik weet niet waarom, maar al mn antwoorden komen gewoon in iedereen zijn/haar bericht te staan 🤦‍♀️😅
Je moet dan op de knop citeren klikken en onder het veld met de andere tekst jou tekst intikken en niet in het veld met de quote;)
 
Je moet dan op de knop citeren klikken en onder het veld met de andere tekst jou tekst intikken en niet in het veld met de quote;)

Moet misschien proberen minder snel te zijn, en mn ogen open houden 🤣
Ben supermoe door de vissen man, heb precies 20 kids in huis 😅
De grote bak ben ik elke dag waterwissels aan het geven want het nitraat gehalte zit nog niet goed, en dan vandaag nog die bak met wormen
Ik wou eerlijk gezegd gewoon die bak in de vuilnisbak gooien 😅
 
Moet misschien proberen minder snel te zijn, en mn ogen open houden 🤣
Ben supermoe door de vissen man, heb precies 20 kids in huis 😅
De grote bak ben ik elke dag waterwissels aan het geven want het nitraat gehalte zit nog niet goed, en dan vandaag nog die bak met wormen
Ik wou eerlijk gezegd gewoon die bak in de vuilnisbak gooien 😅
Gebruik je een opvoerpompje met slang? Scheelt je een hoop werk, sjouwen.

Gewoon ff een time-out nemen. Voor jezelf zorgen is minstens zo belangrijk als zorgen voor de fiskuhs.
 
Gebruik je een opvoerpompje met slang? Scheelt je een hoop werk, sjouwen.

Gewoon ff een time-out nemen. Voor jezelf zorgen is minstens zo belangrijk als zorgen voor de fiskuhs.

Ik heb een tuinslang (aparte voor de vissen) die hang ik in de bak en het andere einde gooi ik buiten, en zo laat ik leeglopen, daarna vul ik via de keukenkraan ook met een tuinslang 😅

Maar het is gewoon vermoeiend even, iedere dag waardes meten, waterwissel, vissen checken,.. 😅 nog eentje in quarantaine gezet vandaag, die moet ook elke dag een waterwissel etc
 
Moet misschien proberen minder snel te zijn, en mn ogen open houden 🤣
Ben supermoe door de vissen man, heb precies 20 kids in huis 😅
De grote bak ben ik elke dag waterwissels aan het geven want het nitraat gehalte zit nog niet goed, en dan vandaag nog die bak met wormen
Ik wou eerlijk gezegd gewoon die bak in de vuilnisbak gooien 😅
Kalm aan Kelly en zo n foutje kan gebeuren hoor. Als alles straks weer op orde is dan kun je vast genieten van alles.
 
Ik zou dan ook elke dag waterwissel doen. Maar elke dag een watertest lijkt me niet nodig. Dat zou ik weer doen na een week als laatste dag dus...

*Edit*
Ik zou wat minder quarantaine gebruiken. En dan de waterwissel beperken tot die ene bak. Probeer het voor jezelf eenvoudig te houden als dat kan.
 
Ik zou dan ook elke dag waterwissel doen. Maar elke dag een watertest lijkt me niet nodig. Dat zou ik weer doen na een week als laatste dag dus...

*Edit*
Ik zou wat minder quarantaine gebruiken. En dan de waterwissel beperken tot die ene bak. Probeer het voor jezelf eenvoudig te houden als dat kan.

Zal die watertest even laten dan, werd er al gek van 😅

Ik heb eentje in quarantaine gezet omdat er schimmel op de vinrot te zien was, ik vermoed ook door die slechte nitraat waardes die de bak had, ik heb verder niks toegevoegd aan de quarantaine bak, maar de anderen lieten hem niet met rust dus dacht zo kan die wel even chillen 😅
 
Ja als je het zegt wel 🤣 heb de hele keuken ook nog even in de bleek gezet 🤣
Zo ben ik ook.. jeuk jeuk, lekker hoor...

Maar zonder dolle, take a break!
Rustig een waterwissel doen, ogen gebruiken en op je gevoel vertrouwen. Daarna lekker niks doen en beetje lachen hier op het forum, kan en mag allemaal.
 
De grote bak ben ik elke dag waterwissels aan het geven want het nitraat gehalte zit nog niet goed,
Wanneer nitraat het struikelblok is dan zou ik me sowieso tot die test beperken. Eens per week. En de andere testen bijvoorbeeld eens in de maand. En op de telefoon zijn verschillende apps mogelijk om het bij te houden. Bijvoorbeeld Aquarium assistent en Aquarium note.
 
Zo ben ik ook.. jeuk jeuk, lekker hoor...

Maar zonder dolle, take a break!
Rustig een waterwissel doen, ogen gebruiken en op je gevoel vertrouwen. Daarna lekker niks doen en beetje lachen hier op het forum, kan en mag allemaal.

Ga ik doen, vandaag is de ‘ik doe lekker niks’ dag 🤣 behalve even een waterwissel en dan met de beentjes omhoog op de bank ploffen
 
Wanneer nitraat het struikelblok is dan zou ik me sowieso tot die test beperken. Eens per week. En de andere testen bijvoorbeeld eens in de maand. En op de telefoon zijn verschillende apps mogelijk om het bij te houden. Bijvoorbeeld Aquarium assistent en Aquarium note.

Ga zo eens kijken naar die app, ging al bijna als een oude dame een notitie boekje erbij nemen 😅

Ik had zout toegevoegd aan het water bij de laatste waterwissel, als ik bv 50% doe vandaag moet ik gewoon weer 50% zout toevoegen toch? Blijkbaar helpt zout de vissen
 

Terug
Bovenaan