Wormen in maanvissen


Bedankt voor alle hulp en reacties! We willen zo goed mogelijk voor de vissen zorgen en googelen ons een slag in de ronte. Zonder deze hulp waren we er alleen nog niet uitgekomen. Ze zitten momenteel in een krat met 70l water, plantjes en kleiballetjes als bodem (voor extra zuurstof ook) echter moet ik je gelijk geven. De emmer/stress/krat heeft zr geen goed gedaan en ze zijn gisteravond gestopt met eten. Op het moment dat we het bericht lazen was er geen winkel meer open en vandaag ook niet (en bol.com bezorgt niet vandaag) we gaan kijken of we ergens de vis kunnen laten testen en anders halen we morgen nog medicatie. Dit wel mits je denkt dat het nog zin heeft aangezien ze niet meer eten. We willen alles voor die visjes doen maar onnodig laten lijden is natuurlijk ook niet de bedoeling. Wanneer er medicatie is mogen ze terug het aquarium in. De rest van de vissen gaan we in de gaten houden en als er iets van symptomen optreed gaan we hiernaar handelen. Nogmaals heel erg bedankt voor de hulp.
 
Persoonlijk zou ik de manen in het aquarium zetten en de flagelex in het aquarium doen. Dit zal de meeste kans geven om de manen te redden en worden alle vissen behandeld. De kans dat het toch al in je aquarium zit is groot.

Een paar dagen zonder eten trekken ze wel. Of het zin heeft kan ik niet zeggen dat is aan de manen of ze het trekken. Als je niets doe zullen ze hoogst waarschijnlijk ook dood gaan dus is dilemma. Probeer wat diepvriesvoer met druppies medicatie te maken en of ze dit eten dan komt het goed in de darmen. Mijn sluiers hebben het ook wel eens en gaan na 2/3 dagen weer eten dan knappen ze zienderogen op.

Voor de kuur goed verversen en na de kuur waterwaardes meten en zonodig verversen. Neem mee na de kuur zijn je waterwaardes goed dan helpt verversen ook even om andere soorten van ellende (parasieten, bacterieeen etc.) in je aquarium te minderen.
 

Terug
Bovenaan