Witte waasop hout , slijm in filter


RezaRose

Well-known member
Lid geworden
1 juni 2022
Berichten
48
Leeftijd
32
Hallo allemaal. Ik heb sinds een week een bak staan. En er komt een laag witte slierten op het hout. Nu heb ik al gelezen dat dit normaal is en weer weggaat. Maar nu keek ik vandaag naar het filter, omdat hij bijna niets meer deed. Het filter is helemaal slijmerig en de purigen al bijna zwart.

Is dit echt het gebruikelijke 'hoort bij het opstarten witte waas?'

Het word met de dag erger...dit zijn foto's van gister. Het is nu al x 2

20220608_183057.jpg

Het hout heeft wekenlang geweekt in een bak buiten.



20220608_183045.jpg
 
Dat zijn heterotrofe bacterien die bacteriebloei veroorzaken en als alles in balans komt dan trekt dat net als schimmel wel weg. Je filter moet wel door blijven stromen dus als die dichtslibt dan zou ik hem licht uitspoelen.
 
Dank je wel dat stelt mij wel gerust!
 
Hair algae? It's hard to remove them totally out of the tank by medicinal, you can try to use the sand spatula to remove them, and the best way is to clean your substrate and the wood. Follow a guide Clean Fish Tank Rocks and Substrates may make it effectively and protects the tank at most.
 
Nou, 1 stuk hout er uit gehaald, het hout wat er in blijft toch maar even schoongemaakt... Extra purigen gekocht en nu is het wel een stuk beter. Purigen in een extra filter gedaan zodat ik het niet elke week hoef te verversen. :LOL:
Er komt nog steeds wit pluis op het hout. Maar niet meer dat vieze slijmerige wat ook het licht bij mij planten weghaalde.
20220623_162517.jpg
 
Valt me wel op dat je dropchecker erg blauw kleurt nog. Volgens mij gebruik je ook geen co2.
 
Klopt ik gebruik geen Co,2 op de foto lijkt hij erg blauw, maar hij is een beetje groen/blauw.
Ik deed in het begin er nog wel vloeibare CO2 in.
 
Dan is die kleur wel te verwachten dus. carbo heeft een beetje meerwaarde bij lowtech bakken maar anders heeft het weinig zin.
 
Je praat nu echt chinees voor mij. :)
Wat heeft weinig zin?
Wat is Carbo? de vloeibare CO2 of bedoel je iets anders?
Waarom heeft het afgeven van hout te maken met de hoeveelheid CO2 in de bak?
 
Carbo wordt ook wel vloeibare co2 genoemd maar het is geen co2 en meer een bestrijdingsmiddel voor algen. Ik zei dit omdat ik las dat je wel vloeibare co2 hebt gebruikt.
 
Ohh je bedoeld de kleur van de co2 meter. Ik dacht van het water. :oopss:
 
O nee ik doelde op de kleur van de dropchecker hoor.
 

Terug
Bovenaan