Witte waas op glas


robert

Member
Lid geworden
3 februari 2024
Berichten
13
Leeftijd
50
Hoi allemaal,
Ik heb een rio 180 leeggemaakt vandaag en nu het het volgende.

In de hele bak op het glas zit een witte waas na het drogen en krijg het er niet af,met een krabber niet spons ook niet.
De bodem heeft niks.
Ik ben ten einde raad,ik wil hem graag verkopen.Heb foto's bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • 20240510_173838.jpg
    20240510_173838.jpg
    686.2 KB · Weergaven: 27
  • 20240510_173831.jpg
    20240510_173831.jpg
    522.9 KB · Weergaven: 27
Met anti-kalk al geprobeerd?
 
je kunt azijn eens proberen
 
Goedemorgen,

Beetje brak van gister,promotie van de fc.
Antikalk en azijn al gedaan helpt niet.
Heb het nooit gehad en baal er zo van.
Mischien dat polijsten nog helpt,even kjjken naar een klein apperaatje ervoor,kan hem zo niet verkopen natuurlijk.
 
Goedemorgen,

Beetje brak van gister,promotie van de fc.
Antikalk en azijn al gedaan helpt niet.
Heb het nooit gehad en baal er zo van.
Mischien dat polijsten nog helpt,even kjjken naar een klein apperaatje ervoor,kan hem zo niet verkopen natuurlijk.
Nou ik hoef dus niet te vragen of je fan bent van FC Grunn. Zag je die waas helemaal niet met water erin want het is raar dat er zo n waas opzit en ik heb geen idee hoe dat kan en nog nooit meegemaakt bij al mijn bakken.
 
Heb deze over genomen,zal diegene vragen of hij het weet.
Na het drogen kwam het op het glas vind het heel vreemd heb het zelf ook nooit gehad.

Ben je zelf geen fan van de fc?
 
De bouwmarkt heeft hcl dat moet je wel met handschoenen gebruiken en ook niet inademen.
 
Tja ik zou persoonlijk liever niet met zoutzuur gaan werken.
 
Zoutzuur niet,glas wel schoon maar kitnaden weg🫣
 
Update

Heb het toch geprobeerd met zoutzuur,helaas werkt ook niet.
Denk toch maar de glasbak🫣
 
Ben je zelf geen fan van de fc?
Als ik voetbal kijk dan is het Ajax maar ik ben meer een fan van de MotoGP en Superbikes.
Vroeger wel heel erg lang een seizoenkaart gehad overigens hoor maar ja dat was in de jaren 80-90.
 
Update

Heb het toch geprobeerd met zoutzuur,helaas werkt ook niet.
Denk toch maar de glasbak🫣
Je kan hem toch in deze staat verkopen 🤷‍♂️ zijn zat die zo’n bak kunnen gebruiken als quarantaine bak of eventueel voor een knaagdier.
 
Als ik voetbal kijk dan is het Ajax maar ik ben meer een fan van de MotoGP en Superbikes.
Vroeger wel heel erg lang een seizoenkaart gehad overigens hoor maar ja dat was in de jaren 80-90.

Motogp en wsb ben ik ook liefhebber van,maar ajax is toch om schoon te maken maar dat hielp hier niet🫣
 
Je kan hem toch in deze staat verkopen 🤷‍♂️ zijn zat die zo’n bak kunnen gebruiken als quarantaine bak of eventueel voor een knaagdier.

Helaas is al in de glas bak met pijn in mijn hart🥺
 
‘De witte waas’ heb ik ook als mijn aquarium leeg is. Heb er me eens zorgen over gemaakt maar de waas is volledig weg als er water in zit 🤗
 
Ik vraag me dan af wat die waas veroorzaakt.
 
‘De witte waas’ heb ik ook als mijn aquarium leeg is. Heb er me eens zorgen over gemaakt maar de waas is volledig weg als er water in zit 🤗

Dan kon de bak dus eigenlijk nog verkocht worden want ik ga ervan uit dat er toch water in moet ? Maar heb het fenomeen nog niet gehad toen ik bakken leegmaakte.
 
De witte waas is waarschijnlijk een kalkaanslag.
 
De witte waas is waarschijnlijk een kalkaanslag.

Dan zou dat daar toch moeten af kunnen gaan met al de voorgestelde middeltjes ?
 
Probeer het met een oplossing van water en azijn, een gebruikt aquarium laat immer een waas zien ( op de voorruit) die in vele gevallen verdwijnt na het vullen met water, ook krassen zijn dan in mindere mate zichtbaar na het vullen.
 
Kun je dan kalkaanslag krijgen op de ruiten van een gevuld aquarium? En dan bedoel ik onder de waterlijn.
 
Voor het weggooien had ik hem gevuld met water en was niet helder meer.
Het was volgens mij glas erosie,zoals glazen uit de vaatwasser.
 
Heb nog contact gehad met de vorige eigenaar,die heeft wel iets van co2 gebruikt met een flesje en geen tank.
Dit zou de oorzaak kunnen zijn.
 
Zeer veel mensen gebruiken co2 en ik dus ook en herken dit niet als iets wat co2 veroorzaakt.
 
Als ik lees "co2 met een flesje en geen tank" dan denk ik eerder aan easy carbo oid. Zou dat ook iets met glas kunnen doen?
 
Ik heb het ook wel gehoord maar dat is me nooit opgevallen.
 

Terug
Bovenaan