Witte waas in het water


K

klm

Guest
Goedemorgen,

Ik heb nu al een paar dagen last van een bak met een licht witte waas.ververs dagelijks zo'n 10 liter.
Het betreft een 120liter bak met 5 sluiers(en twee algeneters)

nitraat 40
nitriet 0.1
Gh 8
Kh 6
Ph 7.6
cl2 0

hoop dat iemand hiermee kan helpen....
 
Nitriet 1?
Ik heb geen verstand van sluiers maar moet je dan niet meer verversen?
 
herstel,
nitriet waarde was 0,1
 
Oorzaak: overbevolking (50 liter per vis minimaal) en 1 meter zwemruimte.
Wat zijn de maten van het aquarium?
Nitraat is te hoog. Er is een bacteriebloei gaande.
2 keer per week 60-70 procent verversen lijkt er meer op met zo'n bezetting
 
Mark,

zo'n jaar nu. daarvoor een jaar in een iets kleinere bak(van 80 liter),en nog een half jaar in een bak van 50 liter. maar wel de zelfde sluiers.
 
Zoals gezegd geeft je hoge nitraat wel aan dat er sprake is van zware belasting op je water.. moet je inderdaad een steviger verversingsbeleid gaan hanteren.
Precies hoe dat er uit moet zien laat ik even aan anderen ;)
Succes.
 
iig bedankt!
 
Mijn reactie staat een stukje terug
 
De bak is iets meer dan 1 meter lang.
Ik realiseer me dat er sprake is van overbevolking,en ben ook van plan te upgraden. is 60/70% per week verversen niet te veel?
 
Ik ken geen een aquarium van 120 liter met 1 meter lengte :p
Is de bak heel erg smal of laag dan?
 
ongeveer een meter lang,zo'n 40cm breed,en 40 cm diep...
dan is ie niet tot de rand gevuld,en flinke laag steentjes,planten,vissen zelf..ik gokte dus 120 liter.
 
Ongeveer een meter, iets meer dan een meter, wat is het nou :p
Of is het 80 cm. XD

Maargoed. Totdat er een upgrade komt kan je beter elke week 2 keer een aanzienlijk deel van het water verversen.
Ik weet niet wat voor filtratie je hebt?
 
nou de kast waar ie opstaat is 110cm...en aan beide kanten hou ik een stukje over dus aquarium zal tussen de 1 meter en 1 meter 105 cm zitten.

heb er een binnenfilter inzitten.tetra IN 800
 
Qua filtratie is het erg weinig voor zulke vervuilende vissen. Je bent beter af met een groot buitenfilter( goedkoop op marktplaats te krijgen) in combinatie met een binnenfilter
 
Welke raad je aan?
 
zou de tetra in 1000 voldoende zijn?
 
Hoi klm,
Hoe veel vissen zitten er eigenlijk in je bak?
 
Het betreft een 120liter bak met 5 sluiers(en twee algeneters)
 
klm zei:
zou de tetra in 1000 voldoende zijn?

Een buitenfilter neemt minder ruimte in. Dus ik zou voor een goedkoop buitenfilter gaan (1000l/u) icm het binnenfilter wat je al hebt
 
1 ding is me alleen niet duidelijk,waarom binnenfilter behouden als ik een vrij sterke buitenfilter ga doen?
 
Dan heb je extra filtratie! Waarom zou je je binnenfilter niet gebruiken als je deze toch al hebt? ;)
 
Stomme vraag wellicht,maar kun je teveel filtratie hebben?
 
Nee onmogelijk haha,
T is juist handig om 2 filters te hebben want zo kun je telkens 1 helemaal schoonmaken omdat er nog genoeg goede bacterien in het andere filter zitten ;)
 
goede tip Frederika/Laurens

onwijs bedankt,ga er vanavond direct mee aan de slag.
 
Succes klm!

We zien graag fotos hint hint ;)
 

Terug
Bovenaan