Witte stip


T

TwinkelTwarkel

Guest
Halloo!

Sinds kort ben ik verhuisd en heb dus ook mijn vissen moeten verhuizen. Net als voor mij, heeft dat voor mijn vissen veel stress opgeleverd, wat resulteert in witte stip. Gister was er nog niks aan de hand en vandaag zijn er ineens minstens tien vissen die besmet zijn.
Ik heb het een keer eerder gehad bij het opstarten van mijn aquarium en had daarom nog wat medicijnen staan. Deze heb ik erin gedaan, op hoop van zegen.

Hebben jullie nog andere tips?
 
Temperatuur (tijdelijk) verhogen
 
Tot 30 graden.
Kunnen ze best hebben(welke vissen?)
Zijn er ook doe koeler zitten.
 
Ik heb het ook recent gehad en bij mij heeft de behandeling met medicijnen erg goed gewerkt. Zelf heb ik besloten de temperatuurbehandeling pas toe te passen als de behandeling niet of onvoldoende zou werken of als het terugkomt, omdat die hoge temperatuur me toch vrij stressvol lijkt voor de vissen.
 
En medicatie niet? Kijk eens naar de samenstelling van dat spul, is geen gezond goedje.
 
Oja? Welke temperaturen hebben ze in hun leefgebied? 30-35 graden.

Moet afkloppen, Heb het zelden of nooit gehad.
 
Hoe weet je nu wanneer je weer langzaam de temperatuur kunt afbouwen? Is dit als je geen enkele witte stip meer op de vissen ziet? Gaat dit niet heel lang duren?
 
Haloo!

Verwarming op 30 graden gezet, visjes hebben het lekker warm denk ik :)
Heb er 10 neon tetra visjes inzitten, vuurgarnalen, twee appelslakken, twee slakken waarvan ik de naam niet weet, drie modderkruipers, vier dwergklauwkikkertjes, vier vijfbandbarbelen, 1 zwaarddrager, volgens mij een zwarte fantoomtetra en een algeneter.

Het is wel duidelijk dat ze zich niet prettig voelen, zijn veel aan het schuilen.

Wanneer kan ik mijn tempratuur weer naar beneden doen? En moet dat langzaam, kan niet in ��n keer denk ik?
 

Terug
Bovenaan