Witte stip, temp verhoging gevolgen ?


C

Coen

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb witte stip in 1 bak! Nu lees ik dat een tijdelijke temp. verhoging naar 30 graden de stip de das om doet ? Dit word vaker aangeraden dan medicijnen toedienen (hier houd ik zelf ook niet zo van) Klopt dit ?

In deze bak zitten Cherry Barbeeltjes kunnen zei tegen de tijdelijke temp verhoging ? Of word het gevolg dan dat alle barbeeltjes sterven gaan ?

Ik hoor het heel graag! Misschien iemand die deze vis soort ook heeft en al ooit een temp. verhoging heeft gedaan ?

Groet,
 
Tot 26 graden.
Zou kortstondig wel kunnen.
Anders toch stip toepassen ,of iets anders.

Google. Cherry Barbeeltjes.
Simpel.
 
Bedankt! Ik had inderdaad via google gevonden dat ze tot 26 graden kunnen. Maar jij geeft aan dat een kortstondige verhoging mogelijk is. Daar was ik naar op zoek!
 
Zou ze in de gaten houden.
Als Stip weg is, rustig terug draaien.
 
Is het daadwerkelijk witte stip? Je zal de eerste niet zijn die denkt witte stip te hebben en dat het schimmel blijkt te zijn.

Heb je er een foto van?
 
Ja daadwerkelijk witte stip! :( Ik heb er iemand bij gehaald vanmiddag die al een aantal jaar aquariums heeft en die heeft het daarnet ook bevestigd. dus dat het witte stip is is duidelijk nu.

Ik hoop alleen dat de temperatuur verhoging effect gaat hebben.
 
Ik meen alleen dat de verhoging naar minimaal 30 graden zou moeten i.p.v. 26 maar wellicht kunnen anderen daar meer over zeggen.Hang er een luchtsteentje in voor voldoende stroming / menging en daarmee zuurstofopname. Warm water kan minder zuurstof bevatten !!!
 

Terug
Bovenaan