Witte rosaceus of goudvlek rio bij garnalen?


Elvina

Active member
Lid geworden
8 april 2023
Berichten
25
Leeftijd
38
Hallo,

In mijn nieuwe aquarium ben ik van plan naast garnalen en corydoras een schooltje vissen te houden. Nu vind ik zowel de witte rosaceus als de goudvlek rio erg leuk.

Er komt veel mos in en ook redelijke beplanting, steen en een bonsai met weeping moss. Schuilplaatsen zijn er dus maar ik vraag me af of één van deze twee bij garnalen zou kunnen. Als er een deel van de jongen overblijft en ze de halfwas en volwassen garnalen niet lastig vallen vind ik het ok.

Wat ik niet wil is dat de garnalen echt opgejaagd worden of dat alle jongen sneuvelen.

Kunnen jullie me vertellen of ik het beter bij de nanovisjes kan houden of dat er iets bij zit wat wel zou kunnen in enige vredige combinatie met garnalen?

Onderstaande staat ook nog op mijn lijst (hoewel deze twee op het oog mijn voorkeur hebben)

Cherry barbeel
Kegelvlekbarbeel
Vijfstreepbarbeel
Chinese Danio goud

Als dit allemaal geen goed idee is dan zal het waarschijnlijk de espei worden.
 
Je zult met garnalen dan heel veel verstopplekken moeten maken want wat in de bek past.....................
 

Is het onverstandig? Ik kijk liever naar een vreedzame bak dan naar een slagerij 😄 Ik was benieuwd of iemand ervaring heeft met deze combinaties. Hoe dat in de praktijk uitpakt.

Maar qua veiligheid is de Espei de beste keuze of is dat ook kantjeboord?
 

Terug
Bovenaan