Witte bult


A

AnkeS

Guest
Hoi iedereen.

Ik lees al zeker een jaar mee op het forum En heb hier ontzettend veel geleerd over sluierstaarten. Ik ben begonnen met een 40 literbakje met een sluierstaart en een normale goudvis. Goudvis naar een vijver gebracht en een grotere aquarium gehaald. Sparen en nog meer sparen een 1 meter bak gehaald van trofis omdat deze ook hoger zijn en dus meer liter. 100x42x65 dus 273 liter. Er zitten nu 4 sluiers in. Nu heb ik sinds een dag of 3 een sluierstaart met een witte bult op zijn zijkant. Ik dacht in de eerste instantie misschien een puistje ofzo. Het lijkt echt tussen zijn schubben vandaan te komen.

En gisteren zag ik ineens dat aan de andere zijkant ook wat wit tevoorschijn kwam. Heb deze vis tijdelijk in de 40 liter bak gedaan totdat ik wist wat het was.

Deze vis heb ik gekocht op 13 juli 2014. De vis heeft nooit echt bij de groep gehoord. Zonderde zich altijd af. Zwom nooit samen met de andere 3 eet heel weinig gondelt niet. Hij is ook amper gegroeit. Ik dacht misschien vind deze vis saki hikari fancy goldfish gewoon niet lekker. Dus ik ben meer diepvries voer gaan voeren. Zeker 3x in de week. Hier jaagt hij ook op en eet voor mijn gevoel wel veel. Maar toch groeit deze niet.

Ik ververs 2x in de week ongeveer 50 procent en daarnaast 2x in de week ruim in de poepjes op. Ze kijgen 3 x per dag eten. Hikari, witte,zwarte,rode muggelarven. daphina of pekelkreefjes. dan krijgen ze 4 blokjes (is dit te veel?)Zo nu en dan doppertjes. En toch heb ik het gevoel dat ze niet goed groeien. Vergroeien zelfs. Wat doe ik verkeerd?
waterwaardes nu
Ph 7,2
No2 0 mg
Nh4/Nh3 0 mg
No3 9 mg
Po4 0,25 mg
Fe 0,1 mg

Dit water heb ik ook gebruikt om die andere sluierstaart in quarantaine te zetten

Witte bult
wittebult_55.jpg


Witte plekjes tussen zijn schubben
wittebult_4.jpg


Hier zie je dat het echt een dikke bult is
wittebult_3.jpg


Hier zijn de andere 3. In mijn mening vergroeid. Redelijk grote ogen en staart. Doe ik iets verkeerd?
allemaal999.jpg


Hoop dat jullie me kunnen helpen met de vissen.
Groeten Anke
 

Terug
Bovenaan