Wit wormpje


Shoto

Well-known member
Lid geworden
10 september 2019
Berichten
733
Leeftijd
42
Locatie
Landgraaf
Website
www.instagram.com
Goedemiddag allemaal,
Net aandachtig de garnalen bak aan het inspecteren. Zie ik een klein wit wormpje voorbij zwemmen. Was ook weer gelijk foetsie.
Iemand benige idee wat het is en of/wat ik er mee moet doen?
 
Was die lang en erg dun? In dat geval is het vaak een opstartwormpje.
 
Jij bent ook net een wandelende encyclopedie van dit forum.

Nee hoor want ik heb alleen gekeken wat er in dat andere topic zichtbaar was en ik moet zeggen ik heb ze zelf wel bij de opstart van garnalenbakjes gehad.
 
Heb je dan planaria want dit dood ook vaak slakken en blijft lang werkzaam in de bodem. Voor een incidentele worm zou ik niet gaan kuren.
 
In de garnalenbak alleen slakken die ik er niet in wil hebben. :). Kosten zijn minimaal. Ik wil liever voorkomen dat ik straks een plaag heb. Hahaha
 
Bij nadere inspectie zijn het toch behoorlijk wat wormen. Zie foto. En zijn het toch flinke joekels, sommige zijn een duim lang!!
IMG_20191123_171334.jpg
 
Zulke grote opstartwormen ken ik zelf niet. Misschien de detritusworm die ik dacht Antje benoemde.
 
Bij nadere inspectie zijn het toch behoorlijk wat wormen. Zie foto. En zijn het toch flinke joekels, sommige zijn een duim lang!!
Bekijk bijlage 284252

Als je dit gaat behandelen met flubenol, en de flubenol werkt hiertegen, dan zou ik zorgen dat je de eerste tijd een paar keer de bodem schoonmaakt, ook stukken diep schoonmaken door een buis in het grind te steken.

Dit zijn behoorlijk wat wormen en wanneer die doodgaan en verteren geeft dat een behoorlijke belasting op je bak.

Poelslakken en posthoornslakken gaan hier niet of nauwelijks dood van flubenol.
 
Bedankt. Zal eens kijken of ik ze kan al een beetje kan af bevelen.
 
Komen ze niet af op bv een voertablet waarna je ze makkelijker kan afvangen?
 
Probleem is dat de garnalen daar ook op duiken. Zal vandaag eens een beetje prutsen en laten weten wat het geworden is.
 
Ja dat is ook weer zo natuurlijk. Lastig als je zoveel wormen hebt zeg en of flubenol zal helpen weet ik ook niet zeker.
 

Terug
Bovenaan