Wit vlekje op oog van vis


G

Gijs1234

Guest
beste Allemaal,

Ik kom daarnet terug van een weekend in Belgie.
Toen ik naar mijn aquarium keek, zag ik dat mijn betta een soort wit vlekje heeft op beide ogen.
Wat zou dit kunnen zijn en hoe kan ik dit voorkomen?
Waterwaarder zijn goed en er valt niets aan te zien, wel was er een otucinclus en een slak dood. Hoe dit komt weet ik verder niet. Heeft iemand misschien tips over wat ik zou kunnen doen?

image.jpg


image-jpg.264722
 
Zelfs denk ik niet dat het stip is, het is alleen die vis die het heeft. Ook zit het op allebei de ogen, ik heb net mijn water ververst.
 
In het geval dat het besmettelijk is (voor vissen), kan deze de eerste gastvis zijn. Dus andere kunnen dan volgen.
Bon, omdat ik er ook weinig kennis van heb, blijf ik graag op de hoogte.
 
Net het water deels ververst. 1 stipje ziet er wat beter uit. De vis doet verder niet anders. (Zelfde schuilplaats, zelfde zwemmanier en geen verandering in de kleuren)
 
Ik ben geen visziekten kenner, maar ik vermoed vinrot. Zn borst vinnen zien er ook rafelig uit. Soms krijgen ze daar ook troebele ogen van.
 
Aan de vinnen heb ik zelf niets raars gezien. De borstvinnen zien er altijd zo uit. Voordat ik een behandeling zou doen, moet ik uiteraard zeker weten wat het is. Toch?
Iemand anders een idee?
 
Ik weet waar ik de komende dagen op moet gaan letten! Laat jullie weten hoe het gaat
 
Al een mogelijke oorzaak opgemerkt? Of wat het gewoon uitzitten en wachten?
 

Terug
Bovenaan