winkel die Juwel licht unit naar USA will verzenden?


T

Teilani

Guest
Weet iemand toevallig een (web)winkel die een Juwel licht unit voor een Trigon 190 verkoopt en deze naar de USA zou willen zenden? :help:

De mijne heeft het namelijk na 8 jaar helaas begeven en Juwel wordt hier in de USA dus echt niet verkocht. Ik heb al contact gehad met Juwel, maar die zeggen inderdaad geen dealer in the USA te hebben en ook niet direct aan mij te willen verkopen. (En door ontwerp van de unit kan ik ook niet zelf de starter vervangen)

Ik heb gezien dat sommige webwinkels de units verkopen maar niet leveren naar de USA. :(
(link met voorbeeld van gezochte unit bij bekende webwinkel)

Weet iemand toevallig een (web) winkel die dat wel zou willen doen?
 
Waarom perse van Juwel? kans is ook aanwezig dat er iets past wat daar bij jou te koop is bv.
 
Wat? geen starter vervangen?
Dan zit er geen starter in.

Bij T8 ,Kan er en Evsa in zitten.
Bij T5 helemaal geen starter.

Heb jij de buizen al nagezien? zwarte rand in de/een buis.
Met eerst 1 of 2 nieuwe buizen ,kan hij het weer prima doen.

Zoniet,open maken,nieuwe EVSA erin,dichtkitten.
 
ZOiets. Deze is voor 4!!! dus geen 2. Evsa!!
372886_0_82_hadex_evsa__4_x_18_w.jpg


Schema.
793897_0_82_imagescavvebyg.jpg
 
Ik ben aan het kijken maar er helaas een een bijkomende 'lastigheid'. Het type hoekbak dat een Trigon is (met ronde voorkant)is hier totaal niet gangbaar en de afdekkleppen zijn opgehangen aan de lichtunit en vormen zo de kap. Dit type bevestiging is hier niet ook niet gebruikelijk, dus als ik een nieuwe unit hier lokaal koop kan ik mijn afdekplaten niet goed bevestigen (nog los van de afwijkende inch vs centimerer maten). En een heel nieuwe kap is ook niet beschikbaar want de "hoekbak met gebogen voorruit"-vorm is hier niet bekend... Catch 22 zoals ze hier zeggen.
 
@ Bertus Dat ding is platic dichtgesealed zonder schroeven tenmiste, wat ik zo zie). Ik kan er dus niet eens in om er een niewe ballast/ starter/ electronica in the monteren zonder de unit compleet te vernielen (anders had ik dit al wel gedaan, ik heb mijn Chiinese bakje namelijk zo omgebouwd naar Amerikaanse standaard :) )
Edit: Oh en het zijn niet de (T8) buizen. DIe heb ik getest, het is echt de electornica :(
 
Test eerst je lampen,of er 1 defect is.
In serie branden ze dan geen van beide.


Anders is de Evsa defect.

Met beleid is hij open te krijgen.
Maak eens een foto.
 
^ zie edit
 
Maakt niet zo heel veel uit,je hoeft enkel de dingen van de kap te slopen en iets nemen wat lengte betreft in de richting zit,hoeft ook allemaal niet precies dezelfde maat te hebben.

Anders kan je bv ook nog voor ledbuizen kijken en passen die zonder al te veel dingen te verwijderen.
 
Hoeft niet te slopen.
Ik maak ze simpel open.
Zonder te slopen.
 
Ok, nu ben ik niewsgierig, hoe maak je ze open dan? Want een ballast kost 2 tientjes, een unit 100 + verzendkosten...
 
Open gaat idd wel zonder te slopen maar bedoel ook heel de houder van de kap om er wat anders voor in de plaats te doen.
 
IINrEpT_bXR-rMPEs023001Yf_Iv50Gw.jpeg

Vanaf de kop stukken,zie je een 1 mm ,waar de bak zit.
Dat voorzichtig open snijden,steken. weerszijde.

de \ / bak zitten 2 lipjes in de lengte ,die in de bovenkant haakt.

Heb er zo al verscheidene open gemaakt,en hersteld.
 
^ @ Bertus, Zie ik het goed, je 'wipt' er dus de bovenkant vanaf?
 
Zal vanavond even een foto maken en proberen te posten (Zit nu op m'n werk even tijdens mijn koffiepauze).
Hoop dat ik de kans krijg want het is Halloween hier dus vanavond vaak kinderen aan de deur die komen "trick or treat"-en (= Bedelen om snoep)
 
Yf3H9eIUXgLqGS9Ao_WfGXzphlkRvRA4.jpeg


wat je links ziet, zit in het middenstuk keepjes opzij.
daar haakt hij in.
voor waterdicht,zit er wat kit tussen.
 
Super! Ga het vanavond proberen. Hoop echt dat het lukt want dan kan ik dit weekend de nieuwe electronica erin hangen en ben ik snel en goedkoop klaar! Super bedankt Bertus!
 
ER is ook een verhaal,waar ze onderop open zagen.

Dimbare Verlichting - Hobbykwekers


Aangezien bij juwel balken het VSA in de lichtbalk zit, en dat VSA niet dimbaar is,
... ongeschikte VSA eruit tehalen en te vervangen voor een dimbaar model.
www.hobbykwekers.nl/artikelen/techniek/ ... erlichting -
 
Nou gelukkig dat Bertus er is voor een goede oplossing want door mij zou de ts misschien wel de boel gesloopt hebben :rolleyes:
Ik bedoelde het goed iig ;)
 
Daar zijn we toch voor,op het Forum.
Ik weet ook niet alles ,hoor. ;)
 
Je kan ook niet alles weten natuurlijk maar wel veel! ;)
 
Jawel, met mijn leeftijd zou dat wel eens kunnen.
Maar ik lees ook veel,he.
En IK drink rozenwater. hahahahha
Ja,dat was ik ,dus. Dronken.
 
Haha ok,met of zonder zo'n zakje bloemenvoeding? ;)
 
Weet ik niet meer.
Wel dat ik de rozen aan Cisca gaf.(vrouw van caf�baas) .
En thuis goed ziek was.
En vrouw niet blij,had net luchtbed opgepompt.
IK erop, slapen,,, zij met voetje erop,en drukken.

ik naar de tttllet, brrrrr. hahahaha
 
hahahaha. met 2 handen drinken. Ja, die duitsers ook,,zeker dronken?
 
Met dank aan Bertus is het probleem opgelost. :thumbs: Totale kosten? 0,- en 30 minuten werk.
Kon de unit openmaken en wat bleek: probleem werd veroorzaakt door een los contact! Een van de draden was half losgekomen en maakte dus niet goed contact meer met de ballast. Draadje stukje verder strippen, netjes weer monteren nogmaals proberen en voila "Er was licht". Planten hebben helaas wel een opdonder gehad van de paar dagen verduistering, maar dat trekt wel weer bij.

(En ik weet nu ook dat ik op korte termijn ook weer naar nieuwe lampen uit moet gaan kijken, want bij nadere inspectie bleken die toch ook de eerste tekenen van veroudering te hebben. Ik heb wel een reservebuis liggen maar als ze alle twee gaan doet het beestje het nog niet vanwege de serie schakeling...)

Bertus, nogmaals bedankt!

[size]Edit: even de ergste tikfouten eruit gehaald[/size]
 

Terug
Bovenaan