wildvang groep L333 "super white" eerste kweekje


Bram1967

Well-known member
Lid geworden
29 december 2018
Berichten
108
Leeftijd
57
Locatie
Arnhem
Eindelijk is het dan zover en heeft mijn wildvang groep een eerste nestje. Heb 1,5 jaar gewacht en de vissen zijn nu circa 7 cm dus nog vrij jong. Ik had er 30 gekocht en er zijn er 26 sterke vissen van overgebleven. De man is druk aan het wapperen en ik twijfel om het leghol in de aquarium te laten of het apart ze doen ivm de grootte van de hele groep.
 
Wat enorm leuk, zou het leghol lekker laten waar het is, waarschijnlijk bakt paps er toch weinig van en stootie de eitjes uit en die kans word alleen maar groter als je gaat kloten met dat leghol
 
Nou ik had er vorige maand al 5 jongen uitgehaald dus er is al eerder een heel klein nestje geweest.
 

Bijlagen

  • 20200621_114322.jpg
    20200621_114322.jpg
    315.5 KB · Weergaven: 123
Ik weet dus niet hoe oud het nestje is maar laat het gewoon een paar dagen met rust. En als het dan nog goed is dan leg ik het hele leghol met papa en jongen in een aparte kweekbak.
 
Ik weet dus niet hoe oud het nestje is maar laat het gewoon een paar dagen met rust. En als het dan nog goed is dan leg ik het hele leghol met papa en jongen in een aparte kweekbak.
Dat laatste zou ik niet doen, ten eerste omdat d ebacteriecultuur van die andere bak heel anders is waardoor je een heel groot risico loopt je jongbroed te verliezen, en ten tweede al dat gekloot met dat leghol zal d estress voor paps alleen maar toenemen met het risico datie het nest opeet
 
Ik heb een gelijkaardige situatie gehad.
Papa in leghol, en eitjes net uitgekomen.
Dan moet je even voor je bak gaan zitten, en wachten tot papa er even uit gaat. Dan heb ik het leghol met inhoud er uit gehaald en in een Ziss BL3 kweekbakje gelegd.
Voordeel is dat ze in hetzelfde water blijven zitten.

Als de jongen dan uit het leghol komen, dan kan je het leghol terug leggen.

Jongen zijn nu 3-4 weken uit het ei, en zitten nog altijd in het kweekbakje. Ik voer met algentabletten en spirulina.
De eerste week had ik een 4-tal visjes die het niet haalden (hadden nog dooierzak), en nu geen uitval meer.
 
Ik zie nog steeds papa met eitjes vandaag dus het lijkt goed te gaan. uiteraard bedoel ik een kweekbakje in hetzelfde water. Ik laat de natuur maar even zijn gang gaan en ik ga idd niet kloien met het leghol. Het zijn niet veel eitjes zie ik en ze lijken erg groot (5 mm in doorsnee).
 
Erg leuk Bram en ik hoop dat je een paar zal overhouden.
 
Ik ben benieuwd super leuk
 
Ben benieuwd, zijn prachtige vissen. Heb je mss ook een foto van de bak zelf?
 
Ik ben bang dat het een stelling is, ik heb 3 stellingen, 20 bakken,...ooops in mijn onze berging, ik kweek van alles. Zo is er iedere week wel weer iets te beleven qua kweek of jonge visjes. In mijn woonkamer heb ik enkel een aquarium van 150 cm en dat is meer dan voldoende volgens mijn vrouw. Nog een aquarium erbij en ik slaap voortaan in een kartonnen doos onder de rijnbrug is waar ik voor gewaarschuwd wordt.
 
Is misschien een leuk onderwerp voor een nieuw forum. Hahaha "aquaria en/of partner?
 
Ik ben bang dat het een stelling is, ik heb 3 stellingen, 20 bakken,...ooops in mijn onze berging, ik kweek van alles. Zo is er iedere week wel weer iets te beleven qua kweek of jonge visjes. In mijn woonkamer heb ik enkel een aquarium van 150 cm en dat is meer dan voldoende volgens mijn vrouw. Nog een aquarium erbij en ik slaap voortaan in een kartonnen doos onder de rijnbrug is waar ik voor gewaarschuwd wordt.
Hehe.... even hier de beginner uit hangen, en dan aankomen met een stelling met 20 kweekbakken.
Ik denk dat wij bij jou in de leer moeten komen...

Succes man!

En dat alles maakt ons dubbel benieuwd naar foto's en welke andere visjes je dan nog kweekt.
 
Ik ben leergierig maar geen beginner, klopt.
heb vooral veel wildvang oa, discussen, maanvissen, endlers, lalia's, tetra's, danio's (waar ik moeilijk vanaf kom). ik had uit twee kweekjes meer dan 1000 jongen en 0,0 uitval.
en dan nog verschillende L-nummers. en een 8tal soorten corydoras
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben leergierig maar geen beginner, klopt.
heb vooral veel wildvang oa, discussen, maanvissen, endlers, lalia's, tetra's, danio's (waar ik moeilijk vanaf kom). ik had uit twee kweekjes meer dan 1000 jongen en 0,0 uitval.
en dan nog verschillende L-nummers. en een 8tal soorten corydoras
Knap! Dat vraag echt wel om wat foto's!
 
Ik zal komende tijd wel wat foto's sturen, ik ben helaas niet zo goed met foto's en mijn bakken zijn kweekbakken dus niet echt fraaišŸ˜€
 

Terug
Bovenaan