Wild vangst waterplanten


J

JoKi

Guest
Hoi allen,

mag ik planten die ik uit een meer heb meegenomen zomaar in mn aquarium planten?

alvast bedankt voor de reacties.
 
Voor in een koudwater aquarium zou dat kunnen, maar overtuig je er wel van dat je geen schadelijke beestjes meeneemt met de plant.
 
Kan het om deze een nacht in zoutwater te zetten, daarna afspoelen en terug in zoetwater voor een nacht om pas daarna deze in de aquarium te zetten. Maak ik daar de mogelijke beestjes kapot?
 
Kan het om deze een nacht in zoutwater te zetten, daarna afspoelen en terug in zoetwater voor een nacht om pas daarna deze in de aquarium te zetten. Maak ik daar de mogelijke beestjes kapot?
Is er iemand die deze vraag nog kan beantwoorden aub?
Alvast dank
 
Ik zou het proberen, maar wel langer als een nacht in zoet water en veel spoelen
 
Ik zou het proberen, maar wel langer als een nacht in zoet water en veel spoelen
"Ik zou het proberen", als in ik zou het proberen om het ook in nacht in zoutwater te zetten of enkel in zoet?
 
Eerst een nacht in zout voor eventuele beestjes te doden en dan enkele dagen in zoet water en dikwijls spoelen om residu te verwijderen weet ook niet of dat da lukt, maar dat zou ik proberen
 
halamid of ektozon zal denk ik meer resultaat hebben.
24uur zal wellicht voldoende moeten zijn, zijn de planten na die periode nog top! zou ik er nog eens 24uur achter aan plakken.
 
Je kan hem na het zout water , voor je hem in zoet zet, dippen in een oplossing van bleekmiddel en water, dat zullen de beestjes ook zeker niet overleve.
 
Meer de vraag of de planten het overleven:D Hoeveel graden is de bak waar ze inkomen?
 
Ik heb de planten niet in de bak gedaan. Na veel problemen gaat het nu goed en ik ga het risico niet nemen om opnieuw in de problemen te komen.
 
Maak een chloorbadje aan. 5 liter water 1 dopje chloor. doop het plantje voor max. 30 seconden onder.
Daarna heel goed afspoelen met veel stromend water en een nacht in een emmer met schoon water zetten. Alle schadelijke beestjes zijn weg.

Niet alle planten kunnen hier tegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JoKi

Terug
Bovenaan