Wie weet wat voor vis dit is?


dnh300

Member
Lid geworden
13 oktober 2020
Berichten
18
Leeftijd
21
Goedenavond, ik zat op youtube en kwam een filmpje tegen van een grijs achtige vis met een rode staart. Ik heb daar ook gevraagd wat voor vis het is, maar nog geen reactie gehad. Dus probeer ik het hier.
IMG_8572.jpeg

IMG_8573.jpeg

IMG_8574.jpeg

Sorry voor de lage kwaliteit het zijn screenshots van de video.

De vis is ongeveer 15 tot 20cm lang gok ik. Het is een zoetwater vis. Ik wil binnenkort een 1,5m tot 2m aquarium en ik vind dit een mooie vis voor op het lijstje.

Ik weet niet of ik hier een link mag plaatsen naar de video, mocht dit beter zijn.

Alvast bedankt!
 
Kijk eens bij de snoekcichliden, zo uit mijn hoofd zaten er daar bij die er wel op lijken.
 
Hoeveel ben je van plan te gaan houden?
Geen idee, ik weet ook niet of ik deze wil. Ik zet vissen die ik leuk vind op een lijstje zodat ik er later uit kan kiezen, en mij kan inlezen.
 

Crenicichla compressiceps​

Bovenstaande vis lijkt er wel op, echter heeft de vis van mijn foto geen patroon dat doorloopt op het lichaam. En de stip zit in het midden van de staart.

Ook is de vis uit mijn foto volgensmij geen dwerg variant, aangezien deze al minstens 15cm is, al is dit wel een schatting van mij.
 
Dan is het 'm waarschijnlijk niet, maar dan houdt mijn kennis wel op. Iemand anders een idee? @jessicapilon misschien?
 
Utaka in Amersfoort had deze volgens mij zitten. Ik zou zeggen vraag het aan hen. (Dat was wel al enkele maanden geleden. Maar zo snel zullen ze 6 van deze joekels niet verkopen)
 
In mijn kringetje wordt Crenicichla Lugubris geopperd. Schijnbaar kunnen die van flets groen helemaal tot dieprood gaan.
 
Iemand uit het kringetje heeft contact opgenomen met Utaka.

Betreft Lugubria (voorheen Crenicichla) sp. Atabapo Red.

Dit was inderdaad de C. Lugubris, maar al die kleurvariaties bleken dus een nieuw genus te zijn buiten het genus Crenicichla.
 

Terug
Bovenaan