wie weet wat dit is??


C

chris

Guest
Hallo,


ik heb sinds een week of 3 een nieuw aquarium draaien.
deze heeft de al eerder gebruikte k1 micro erin.
een co2 generator (suiker/gist)

maar op mijn co2 meter krijg ik binnen een dag een vies wit laagje tussen het water en de opgesloten lucht.
in mijn oude aquarium had ik precies dezelfde spullen maar had daar geen last van.
ik ben toch heel erg benieuwd of iemand weet wat dit is....
1.jpg
2.jpg
 
Lijkt mee een (soort) kaamlaag je toe want zie ik dat niet ook op het oppervlak drijven? Ik zou hem er wel uithalen en terugplaatsen want dit zal misschien invloed hebben op de meting.
 
Misschien kan het helpen om hem wat meer in de stroming te plaatsen, weet niet of dat zal werken maar lijkt mij van wel.
Denk inderdaad dat het een kaamlaagje is zoals John hierboven aangeeft.
 
Lijkt mee een (soort) kaamlaag je toe want zie ik dat niet ook op het oppervlak drijven? Ik zou hem er wel uithalen en terugplaatsen want dit zal misschien invloed hebben op de meting.

ja ik weet het niet het is een rare vlokkerige substantie,ben met je eens dat het de meting zal beinvloeden.maak het ook dagelijks leeg omdat dit de volgende dag er al weer zo uit ziet.maar het oppervlakte water is gewoon schoon dat is het gekke, misschien lijkt het op de foto een kaamlaagje.



Misschien kan het helpen om hem wat meer in de stroming te plaatsen, weet niet of dat zal werken maar lijkt mij van wel.
Denk inderdaad dat het een kaamlaagje is zoals John hierboven aangeeft.

de checker zit vol in de stroming van de pomp aan de overkant.ik zal hem eens verplaatsen naar de andere kant misschien dat het helpt.bedankt voor het idee.
 

Terug
Bovenaan