Wie kan mij helpen aan berekenen van stroomverbruik?


erwin2 zei:
Ik doelde er meer op dat de wattages die aangegeven worden op de pompen meestal niet gehaald worden

Ik ben er nog steeds niet van overtuigd iig maar kan aan m'n eigenwijsheid mankeren natuurlijk ;)

Wat betreft de capaciteit in liters geven ze dat van de fabrikant ook op in combinatie van een werkend filter zonder filtermateriaal en is wel stukken minder in de praktijk dus kan me echt niet voorstellen dat het opgegeven wattage aan verbruik minder zal zijn.

Is verder eigenlijk allemaal mierengen@k voor de ts natuurlijk maar is best wel een interessant punt.
 
Seabait zei:
Dus dan lijkt me als je de doorstroming nauwer maakt dat de pomp meer weerstand ondervindt en juist niet zuiniger in verbruik zal zijn had ik altijd het idee.

Was ook mijn idee :)

Volgens mij is realiteit dat bv een pomp van 10watt.3watt verbruikt om rond te draaien.En hoe meer je die belast dus hoe hoger je uitstroom je verbruik stijgt.Dit zag ik perfect bij men proefopstelling.Nu alles is ingebouwd kan ik hoogte niet aanpassen met bv slang.Anders had ik dit eens gefilmd.
 

Terug
Bovenaan