Wie herkent mijn babyvisjes?


Visjes van Cathy

New member
Lid geworden
15 augustus 2022
Berichten
4
Leeftijd
41
Hallo,

Kan iemand mij vertellen wat voor visjes dit zijn? Ik heb ze uit mijn vijver gehaald, aangezien ze anders zouden opgegeten worden door de andere vissen.
In mijn vijver zitten 4 shubunkins, 4 sarasas en 2 goudvissen.
Ik heb enkele weken geleden veel paaigedrag gezien bij alle vissen, dus ik weet niet wat het wordt…
Graag jullie mening :giggle:
Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • IMG_9674.MOV
    48.1 MB
Hier nog een foto
 

Bijlagen

  • 13BFA35B-6399-4214-A6F7-AAA3EF210A1B.jpeg
    13BFA35B-6399-4214-A6F7-AAA3EF210A1B.jpeg
    241.1 KB · Weergaven: 90
Inderdaad jonge goudvisjes.
De varianten (shubunkin, sarasa) die jij noemt zijn allemaal dezelfde soort, ook goudvissen dus, wie de vader en moeder zijn is nooit met duidelijkheid te zeggen
 
Inderdaad jonge goudvisjes.
De varianten (shubunkin, sarasa) die jij noemt zijn allemaal dezelfde soort, ook goudvissen dus, wie de vader en moeder zijn is nooit met duidelijkheid te zeggen
Bedankt voor je reactie 👍🏼
 
Volgens mij kunnen ze wel terug in de vijver hoor dit is niet het formaat wat een goudvis nog gaat op eten volgens mij. Olympus is meer in het vijver gebeuren maar volgens mij vreten ze alleen ieni mini op en dan nog moeten ze dan toevallig in de beurt van hun bek komen. Ze zullen er niet gericht op gaan jagen om op te vreten.
 
Lekker terugzetten en het zou me verbazen dat als je goed kijkt in je vijver en niet nog een heleboel vindt.....
Tenzij je het leuk vindt om ze van dichtbij op te zien groeien, maar zorg dan wel voor voldoende waterwissels. goudvissen zijn grote vervuilers en jonge visjes ook.
 
Lekker terugzetten en het zou me verbazen dat als je goed kijkt in je vijver en niet nog een heleboel vindt.....
Tenzij je het leuk vindt om ze van dichtbij op te zien groeien, maar zorg dan wel voor voldoende waterwissels. goudvissen zijn grote vervuilers en jonge visjes ook.
Inderdaad, ondertussen zeker al een honderdtal kleine visjes gezien. Als deze allemaal opgroeien heb ik wel een probleem 😂 Ik reken een beetje op de natuurlijke selectie. Als er toch te veel overblijven, dan mogen ze altijd naar mijn moeder’s vijver verhuizen 👍🏼
 
Volgens mij kunnen ze wel terug in de vijver hoor dit is niet het formaat wat een goudvis nog gaat op eten volgens mij. Olympus is meer in het vijver gebeuren maar volgens mij vreten ze alleen ieni mini op en dan nog moeten ze dan toevallig in de beurt van hun bek komen. Ze zullen er niet gericht op gaan jagen om op te vreten.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee vanaf welke grootte dat is, heb al meer dan 6 jaar geen baby visjes meer gehad, alles wordt opgegeten hier
 

Terug
Bovenaan