wie heeft er ervaring met AKADAMA ?


H

Holynoise1977

Guest
:petjeaf:

wie heeft er hier ervaring mer AKADAMA soil?
Wat zijn jullie bevindingen hier mee?
Wat zijn de Negative punten, en wat zijn de positieve punten?

Ik ben benieuwd naar jullie reaktie, ervaringen en meschien hebben jullie ook nog tips!

Ik ben pas begonnen om deze soil eens uit te proberen, ik heb een 20liter bakje van mijn dochter hier mee ingericht en een 110 liter bakje van mezelf, deze staat nu in een dry start met HC!

groetjes,
 
Akadam verlaagt de ph en dat is vaak een voordeel maar zoals John al aangeeft zitten er geen voedingsstoffen voor de planten in dus moet je die nog extra toevoegen.

Er zijn ook speciale bodems die de ph verlagen of enkel stabiliseren op een bepaalde waarde die wel voedingsstoffen bevatten.
 
Oke oke , maar is het niet zo dat deze soil de voedingen die je in je aquarium gooi doet opnemen en dan op die manier weer afgeeft aan de planten.
Ik las dit op een aantal andere forums, moet wel zeggen dat ze daar bij ook deden praten over het gebruik van de EI methode!
Als ik het goed heb noemen ze dit Cation Exchange Capacity of te wel CEC!

Wat ik dus doe ommijn dry start te helpen kwa voeding is 1 a 2 keer per dag water met wat ProFito er in te vernevellen met een planten spuit! In de hoop dat er dus net genoeg voeding in de soil komt om deze weer af te geven aan mijn HC.
Ook heb ik er een fles in staan met bio co2 om zo wat co2 in de bak tekrijgen, Meschien is het onzin maar ik probeer its!
 
Iemand?
 
Misschien kun je juist even wat kleibolletjes in de grond steken :) de planten emers nemen toch vanuit de wortels op
 

Terug
Bovenaan