Wie heeft een REVOGI WiFi bestuurde stekkerdoos?


VetteV8

Well-known member
Lid geworden
23 maart 2017
Berichten
246
Locatie
Zuid Drenthe
Zoals de titel zegt:
en wie kan mij helpen met een weggevallen netwerk verbinding?
Alles werkte (tot vanmiddag) maar nu krijg ik een bericht om het netwerk te verifieren; mijn 'normale' wifi werkt prima, maar er is opeens iets tussen mijn telefoon en de Revogi stekkerdoos (van Conrad) waardoor ik niets meer kan besturen, en alles nu it staat.

De beschrijving in de handleiding is nutteloos; wie kan helpen, bij voorkeur in privé berichten, omdat dit kennelijk niet van belang is voor het forum, want de zoekterm REVOGI geeft geen returns.
 
bij voorkeur in privé berichten, omdat dit kennelijk niet van belang is voor het forum, want de zoekterm REVOGI geeft geen returns.
Het wil voorkomen dat bepaalde onderwerpen niet aan de orde zijn geweest, daarom juist zo leerzaam voor anderen en mensen welke met dit probleem nog gaan komen.
 
Even vlug naar de handleiding gekeken. Het lijkt erop dat de connectie met je netwerk verbroken is. Ik weet niet wat je al geprobeerd hebt. Heb je al een powercycle gedaan met de stekkerdoos? Geen wachtwoord veranderd op je eigen WiFi netwerk? Laatste optie die je hebt is een factor reset, dan weer connecteren met z’n eigen WiFi netwerk via de app op te telefoon. Indien connectie lukt de stekkerdoos weer met je eigen netwerk verbinden.
 
Er zijn netwerkverbindingen, als ik het goed begrijp: de eerste is tussen de telefoon en de Revogi, en een tweede ook tussen deze twee, maar via je router zodat je de Revogi via het internet overal kunt bedienen; deze 2e mogelijkheid heb ik niet in gebruik, omdat het niet interessant is voor mij (en te ingewikkeld....)
Er is op mijn thuis netwerk niets veranderd, maar van de ene op de andere minuut gaf de app aan dat de verbinding verbroken was ; hij zou automatisch weer moeten inloggen, maar doet dat niet, ik krijg steeds weer de melding dat de melding "Please check your network connection". Ik heb ook een nieuwe inlogcode bij Rivogi opgevraagd, en ingevuld, maar dat heeft niets veranderd..
Ook staat de optie "Log in automatically" netjes aangevinkt, en dat stond ook al zo, maar helaas, dat werkt dus ook niet: netwerk vebinding is weg.
Weet niet wat nu te doen.
En ja, ik kan de Revogi resetten, maar dan ben ik ook alle instellingen kwijt, en dat wilde ik eigenlijk nu nog niet, in de hoop dat iemand iets beter weet.
En tenslotte, hij draait op de nieuwste versie, sinds een paar weken (V:2.91)
 
Als je geen gebruik maakt van de optie om de Revogi te connecteren met je eigen netwerk dan zul je dus op het wifi netwrk van de Revogi zelf moeten aanloggen. Op je telefoon moet je dan het wifi netwerk van de Revogi zelf kiezen. Als je bijvoorbeeld hier niet mee verbonden bent maar met je eigen wifi netwerk dan kan de app van Revogi niets.

Laat de telefoon het Revogi netwerk vergeten. Selecteer deze opnieuw uit de lijst met wifi netwerken. Vul het jou bekende wachtwoord in.

Als connecteren met het wifi netwerk van Revogi niet lukt, ook niet na een power cycle van de stekkerdoos zelf heb je denk ik niet veel keus om een reset te doen op de Revogi..
 
Ik heb de doos een poosje van de stroom gehaald; na even wachten begint het WiFi symbool te knipperen; als je in de beschrijving kijkt, dan is
stap 1: Download de app (die staat er dus nog steeds op )
stap 2: sluit stopcontact aan, en wacht tot wifi led langzaam knippert ( dat doet die dus)
stap 3: koppel de smart powerstrip met de smart terminal, volgt een plaatje van tandwieltjes naar wifi symbool
Hoe doe ik dat ik krijg alleen maar mijn login naam en password; kan nergens anders heen
Daar zit het probleem
Cor

NB; dit was geschreven voordat het bovenstaande bericht was gelezen; vraag is: wat bedoel je met een "powercycle"?
 
Commentaar/vraag betreffende bijdrage #5: ik kan de app op de telefoon nu
Stoppen
of ik kan
Verwijderen
?
Ik heb hem gestopt. dan terug naar hoofd scherm, en op de app geklikt en krijg dan weer het bekende login scherm, waar ik vandaan kwam.

Op mijn instellingen van de telefoon kan ik verder niets, ik heb daar het eerder ontvangen wachtwoord nogmaals ingevuld, en zie dan onder de netwerkverbinding staan
"Opgeslagen"maar niet verbinden, zoals bij de verbinding met mijn telefoon aan mijn router.
 
Laatst bewerkt:
Een powecycle is het uit en weer aan zetten middels schakelaar of stekker.
Je zal eerst een connectie moeten maken met het wifi netwerk van de Revogi voordat je de app kan gebruiken. Het wachtwoordt van het Rivogi netwerkt heb je aangepast of is nog de standaard als toen je hem uit de verpakking haalde. Je had de Revogi namelijk niet aan je eigen wifi netwerk gehangen vertelde je eerder. Het loginscherm is vermoedelijk van de app zelf.
 
Zoals hierboven beschreven heb ik die Powercycle dus uitgevoerd, en dan knippert de wifi led; via de app naar de log in, (die dan niet lukt) maar de wifi led is dan wel constant aan.
Ik zie de wifi verbindingen, en zie dat die "opgeslagen"is, dan klik ik daarop en zie de optie "verbinden" wat ik dan doe, maar dat verandert niets, want hij blijft op "opgeslagen" hangen.
Pokke ding; ik ga maar een paneeltje met schakelaars maken, dat werkt altijd.....
 
Het is erg lastig om van afstand te helpen met iets wat je zelf niet in je bezit hebt. Ik heb alle stappen met je doorlopen die ik zelf zou doen.

  • Het wifi netwerk van de Rivogi moet zichtbaar zijn in de lijst met beschikbare wifi netwerken op je telefoon;
  • Maak verbinding met Rivogi wifi netwerk;
  • Als dit niet wil, gebruik optie “vergeet netwerk” op je telefoon en verbind opnieuw;
  • Start de Rivogi app en deze ziet als het goed is de stekkerdoos;
  • Indien bovenstaande stappen niet helpen zul je de Rivogi moeten resetten en opnieuw de stappen doorlopen.
 
De Oplossing:
  • Revogi app via google store verwijderd
  • Revogi app via hetzelfde scherm weer geinstalleerd
  • Account aangemaakt, met dezelfde gegevens: message: dit account bestaat al (tja, dat wist ook wel, maar toch gedaan)
  • met bestaande inlog en ww ingelogd: nu wel verbinding
En omdat ik gelukkig de contactdoos nog niet had gereset, was alles weer beschikbaar zoals het gisteren was
Pfff.

De logica hier? Zeg het maar....

Cor
 
Top dat het weer werkt. Je kunt via de playstore even een berichtje achterlaten voor de ontwikkelaar, misschien hebben ze er een verklaring voor.
 

Terug
Bovenaan