Welke vissen laten de vinnen van andere vissen zeker met rust?


J

JohnnyN81

Guest
Ik ben op dit moment een Aziebak aan het opzetten. Ik heb een beetje gesmokkeld met guppen ( die wou ik gewoon graag), daarvan heb ik er nu 3 inzitten. Plus 2 diamantgoerami's. Verder nog wat Helena's, 2 vuurgarnalen ( komen nog uit mijn oude bak) en een waaierhandgarnaal. Ik ben dit nu langzamerhand aan het uitbreiden, en zoek nog wat voor de middenste waterlaag.

Nu denk ik aan barbelen, omdat ik een soort zoek waarvan ik hoop dat die de jonge guppen pakken en dat een beetje onder controle houden. Maar, dan moeten ze natuurlijk wel de vinnen van de guppen en goerami's met rust laten. Nu denk ik aan vijfstreepbarbelen, die schijnen vrij rustig te zijn. Iemand meer info?

Andere optie zijn odessabarbelen of purperkopbarbelen, maar ik ben bang dat die toch gaan knabbelen.
 
De Pentazona blijft laag in de bak en blijft van de vinnen van je vissen af. Odessa's en Purperkoppen zijn sub-tropisch en dus niet geschikt voor bij Diamant goeramie's daarnaast zou ik ze niet vertrouwen met lange vinnen.

Al eens aan de kegelvlekbarbeel gedacht?

Goeramie's wensen trouwens drijfplanten.
 
Pentazona's blijven inderdaad van andere visjes af, weet ik uit eigen ervaring. Heb ze jarenlang in mijn bak gehad.

De Oligolepis is ook een mooi rustig barbeeltje
 
Botia zei:
De Pentazona blijft laag in de bak en blijft van de vinnen van je vissen af. Odessa's en Purperkoppen zijn sub-tropisch en dus niet geschikt voor bij Diamant goeramie's daarnaast zou ik ze niet vertrouwen met lange vinnen.

Al eens aan de kegelvlekbarbeel gedacht?

Goeramie's wensen trouwens drijfplanten.

Mijn bak is helemaal ingericht met het oog op gourami's als eyecatcher ;) Planten die bovenin mooi uitwaaieren en eendekroos ( wat een rotspul). Is al helemaal rekening mee gehouden. Ook gedacht aan kegelvlekjes, maar vond de vijfstreepjes en purperkoppen mooier ;)
 
Purperkoppen zou ik dus niet doen. Vijfstrepen zitten heel laag in de bak dus je hebt dan in het midden niets.
 
Dat gezegd hebbende. Ook niet onbelangrijk. Wat is het formaat van de bak in kwestie (size does matter helaas)
 
160 liter.
 
Ik ben ook op zoek naar een niet bijtende barbeel. Maar wil je het liefst vissen die in de middelste en bovenste lagen zwemmen, en niet in de onderste laag.
Heb 5 diamant goerammies, 10 corydorassen pealateus en 4 ancistrussen in een 400 liter bak. Wie heeft goede tips voor een mooie scholen barbeel die hier bij past. Liever een wat grotere vis die middelste/bovenste lagen zwemt. Zalmpjes mogen ook maar vindt de rode kleur van barbeeltjes echt prachtig.

Bak is 23 graden ph 7 mooi gevuld met drijfplanten en bodemplanten, veel hout maar voldoede zwemruimte

P.s. Sorry Johnny dat ik hier je topic voor misbruik, maar volgens mij zitten we beiden in de zelfde richting te zoeken. En vindt het beetje overbodig om dan twee aparte topic aan te maken
 
leontoeter zei:
Ik ben ook op zoek naar een niet bijtende barbeel. Maar wil je het liefst vissen die in de middelste en bovenste lagen zwemmen, en niet in de onderste laag.
Heb 5 diamant goerammies, 10 corydorassen pealateus en 4 ancistrussen in een 400 liter bak. Wie heeft goede tips voor een mooie scholen barbeel die hier bij past. Liever een wat grotere vis die middelste/bovenste lagen zwemt. Zalmpjes mogen ook maar vindt de rode kleur van barbeeltjes echt prachtig.

Bak is 23 graden ph 7 mooi gevuld met drijfplanten en bodemplanten, veel hout maar voldoede zwemruimte

P.s. Sorry Johnny dat ik hier je topic voor misbruik, maar volgens mij zitten we beiden in de zelfde richting te zoeken. En vindt het beetje overbodig om dan twee aparte topic aan te maken

Ik heb een schooltje Puntius tetrazona in ��n van mijn aquaria zwemmen en deze laten bij mij andere vissen met rust. Ze zitten ook bij een Pantodon buchholzi (vlindervis) welke erg lange vinnen heeft, deze wordt met rust gelaten.

De vinnen:

Pantodon-buchholzi-Afrikaanse-Vlindervis_0daa88e9fefd40c0e1b038d7ce9e2189.jpg
 

Terug
Bovenaan