Welke vissen in mijn aquarium?


Met een fileermes is dat goed te doen. Bijvoorbeeld.
 
Eigenlijk gaat dat best makkelijk, zelfs als er het aquarium gewoon gevuld is met water.

Je kunt met een stokje tussen het filter en het glas een heel klein beetje ruimte maken. Dan met een lang plat mes voorzichtig de siliconen rondjes opzoeken en langzaam doorsnijden.

Begin bovenaan.
Meestal zitten er maar vier dotten kit, zoals op het tekeningetje hieronder, als je goed kijkt kun je ze ook zien zitten.

544381sanneke80_0_85_aquari.jpg


Succes!
 
Bedankt voor de uitleg beide, hopelijk doet hij het niet nog een keer zodat ik het filter eruit moet halen. Maar volgens mij heeft hij zijn lesje wel geleerd. :)
 
Lusten vissen gewone vliegen? Door het warme weer hebben we er veel van in huis. Zo ja, moeten ze er dan levend in of dood? Wij hebben zo'n elektrische tennisracket waarmee we ze verwijderen, kunnen we er af en toe eentje daarvan geven?
 
Er is toch nog een vraag naar boven komen borrelen. Ik gebruik voor het huidige water aquasafe na elke verversing, dit is speciaal bedoelt voor goudvissen. Kan ik deze ook gebruiken bij de nieuwe vissen, of moet ik daar ander spul voor kopen?
 
Is er iemand die mij kan helpen met de vorige vraag?
Ik heb het er met mijn ouders over gehad om toch de vissen in een vijver te doen. Mijn vader vond het prima, maar mijn moeder moet ik nog over zien te halen. Ik heb haar al over de gevolgen verteld, waar ik achter ben gekomen door het lezen van andere topics. Maar het schijnt dat ze heel gehecht aan ze is (vorige keer vond ze het nog enge beesten met aaibaarheidsfactor nihil). Ze ging erover nadenken, dus wie weet. ;)
 
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Misschien zou je de bijsluiters op de achterkant (of op internet) eens kunnen vergelijken.

Fijn dat ze misschien toch de vijver in mogen!
 
Ik heb alles nog een keer op een rijtje gezet en heb gemerkt dat het met de Hemigrammus wel heel rood wordt in de bak. Ik heb een paar keer de Harlequin Rasbora zien zwemmen en ben eigenlijk wel verliefd geworden op ze :D.
Zou deze soort de Hemigrammus kunnen vervangen? Zo ja, ik neem aan dat het mogelijke aantal van de scholenvissen in de bak dan hetzelfde blijft?
 
Sorry iedereen, maar ik heb weer advies nodig. :sorry:
Ik heb eens nagedacht en denk erover om de plannen om te gooien.
De Apistogramma Cacatuoides en de ancistrussen wil ik sowieso houden, maar een andere bijvis dan een school in het midden.
Ik dacht aan een harem Betta Splendens, maar de een zegt: 'dat gaat niet samen met caca's'. Terwijl de ander ze samen in een 80cm bak heeft en alles goed gaat. Natuurlijk ligt het ook aan het karakter van de vissen, maar wat is jullie mening hierover?
Ik mag geen aquarium erbij van mijn ouders (heb er 2 op mijn kamer), dus een extra bak neerzetten voor enkel de Betta's is geen optie. (Heb wel een plastic reserve bak, voor het geval er een bak springt oid)

Wie geeft mij raad? :help:

PS: Moeder overhalen de goudvissen in een vijver te doen blijft toch moeilijker dan gedacht. :stom:
 
Kan iemand mij hiermee helpen?
 
Jammer dat hier niet meer gereageerd wordt... :(
 
Misschien kun je zelf wat duidelijker zijn in wat je wilt en niet steeds wijzigen van ideeen.

Ook vragen die niet met je vissenbestand te maken hebben, kun je beter in de juiste topics stellen.

Dit topic is nu al 4 pagina's lang over 1 bakje, wat op zich niet uitmaakt, maar je weet nog steeds niet wat je wil. En wijzigt steeds je plannen.
 
Sorry daarvoor, maar soms dan zie ik weer dingen voorbij komen en dat brengt me dan weer op een nieuw idee. Om voor een klein vraagje waar 1 kort antwoord aan voldoet een topic te openen, vind ik zelf zonde, en ben ik bang dat ik straks het hele forum onder spam. Maar als dat nodig is zal ik dat voortaan doen.

Ik wil gewoon een gezelschapsbak met in ieder geval de Apistogramma Cacatuoides. Eerst was het idee om een school visjes erbij te doen (met de ancistrussen en garnalen). Maar omdat ik al heel lang graag een Betta Splendens wil, en het risico te groot vind om er een bij de garnalenbak te doen, dacht ik dat ik misschien een harem bij de apisto's kon doen i.p.v een school andere vissen. Aangezien er geen concreet antwoord te vinden is op internet. Wilde ik deze optie hier bespreken.
Mocht deze combinatie niet mogelijk zijn, hou ik het gewoon op een school Harlequin Rasbora.
 
Ik heb een besluit genomen en ik ga een harem betta's in de bak doen. Geen Apistogramma of scholenvis erbij, enkel de Ancistrussen.
Nog één laatste vraag: Hoeveel vrouwen kan ik met een man in de bak doen? Bij Aqua-ferrytale zeiden ze 3 a 4 vrouwen. Kan dit, of moeten er meer/minder vrouwen in?
 
Ik heb een besluit genomen en ik ga een harem betta's in de bak doen. Geen Apistogramma of scholenvis erbij, enkel de Ancistrussen.
Nog één laatste vraag: Hoeveel vrouwen kan ik met een man in de bak doen? Bij Aqua-ferrytale zeiden ze 3 a 4 vrouwen. Kan dit, of moeten er meer/minder vrouwen in?

Je kan eigenlijk zoveel vrouwtjes erbij doen als je wilt, maar ik zou voor 3 gaan :) .
Misschien handig om te weten, betta's (vooral de vrouwtjes) kunnen erg aanhankelijk zijn & uit het aquarium springen. Mijn betta's springen (eentje is helaas gisteren overleden wegens de warmte) regelmatig uit het aquarium omdat ze zo opgewonden zijn om mij te zien. Na ze een tijdje in een aparte bak gedaan te heb ik ze aangeleerd om alleen te springen als ik op de bovenkant van het aquarium tik. Voor de rest moet ik ze regelmatig achter mijn vinger laten zwemmen, dat vinden ze ook erg leuk. Misschien kan ik een video opnemen als ik tijd heb later vandaag :)
 
Ik heb al wat ervaring met uit de bak springende vissen (suïcidale goudvis).:rolleyes: Maar zal er rekening mee houden. Betta's schijnen hele intelligente vissen te zijn, om ze te trainen ben ik stiekem eigenlijk al van plan.
Ik kijk uit naar de video!!!:D
 

Terug
Bovenaan