Welke vissen in een 60 liter aquarium met garnalen?


Sander

New member
Lid geworden
14 november 2023
Berichten
3
Leeftijd
37
Welke visjes kan ik in een 60 liter aquarium houden? Hoogte is 45cm breedte 43cm en diepte 28cm Er zitten nu 15 dwerggarnalen in en 2 waaierhandgarnalen.

Alvast bedankt voor het advies


IMG_0107.jpeg
 
Bakje is vrij smal dus de keuze is beperkt en hou er rekening mee dat wat in de bek past als prooi zal worden gezien. Ik zou het zelf bij garnalen houden.
 
Zijn er echt geen soorten die ik er bij kan houden?

Vind de combinatie met garnalen en vissen een meerwaarde. Als het uiteraard niet ten kosten van de vissen gaat.
 
Heb je op mijn link gekeken? 2 bladzijden met eventuele mogelijke visjes. Als er iets bij is dat je aanspreekt, post je dat hier voor de kenners, zodat zij kunnen meedenken of het wel of niet kan.
 
Link over het hoofd gezien.

Mijn voorkeur zou uitgaan hetgeen u gefilterd heeft naar:

- Robijnzalm
- Cory's
- Danio
- Vuurtetra's / Citroentetra's
- Algeneters?

Labyrintvissen zijn uiteraard prachtig maar wellicht niet geschikt voor mijn aquarium?

Hebben daarnaast bovengenoemde ook een kleine bek i.v.m. dwerggarnalen?
 
Link over het hoofd gezien.

Mijn voorkeur zou uitgaan hetgeen u gefilterd heeft naar:

- Robijnzalm
- Cory's
- Danio
- Vuurtetra's / Citroentetra's
- Algeneters?

Labyrintvissen zijn uiteraard prachtig maar wellicht niet geschikt voor mijn aquarium?

Hebben daarnaast bovengenoemde ook een kleine bek i.v.m. dwerggarnalen?

Vuurtetra's zijn geschikt, ook corydoras soorten (habrosus, pygmaeus, hastatus) zijn geschikt.
Als algeneters heb je de otocinclus en aanverwanten.
Van de danio's zijn pareldanio's en celestichthys erythromicron geschikt, alsook de danio choprae.
Er zijn wel goerami's die hierin gehouden kunnen worden (betta's, honinggoerami's en parosphromenus soorten).
Kijk ook zeker eens naar killivissen (bv. Epiplatys annulatus).
Ook andere specialere soortjes kunnen hierin gehouden worden (bv. Dario dario of andere Dario soorten).

Ik kan nog veel voorbeelden geven, maar het is misschien makkelijker om te weten welke dwerggarnalen je houd en wat je er dan precies bij zou willen.
 
Ben het eens met Blackwaterfish, maar 1 opmerking bij de otocinclus: die kan niet in een net opgestart aquarium (weet niet hoe lang je bak al draait?) En er sterven overmatig veel otocincli bij transport en bij aankomst, dus of je daar aan wilt bijdragen door ze te kopen...?
 
Otocinclus kan niet in een net opgestart aquarium + er sterven overmatig veel otocincli bij transport en bij aankomst.

Dat is waar, heb er zelf ook al veel pech mee gehad. Ze worden vaak aangeraden als makkelijke vissen, maar ik vind het juist geen makkelijke vissen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Miro
Dat is waar, heb er zelf ook al veel pech mee gehad. Ze worden vaak aangeraden als makkelijke vissen, maar ik vind het juist geen makkelijke vissen.
Het zijn makkelijke vissen met de juiste verzorging die niet moeilijk is en over het algemeen niet afwijkt van die van de meeste meerval achtigen.
Probleem is dat mensen geen idee hebben wat ze kopen en denken ah algeneter, die moet ik hebben en flikkeren hem in de bak en een week later zijn ze dood.

Zwemmen er hier 24 rond en eten met bijna alles wat ze krijgen normaal mee.
Bij piranha's gooi je ook niet elke dag een krop sla in :DD
 
Ben het eens met Blackwaterfish, maar 1 opmerking bij de otocinclus: die kan niet in een net opgestart aquarium (weet niet hoe lang je bak al draait?) En er sterven overmatig veel otocincli bij transport en bij aankomst, dus of je daar aan wilt bijdragen door ze te kopen...?
Heb je daar een filmpje o.i.d. van dat dat zo is?
 
Vuurtetra's zijn geschikt, ook corydoras soorten (habrosus, pygmaeus, hastatus) zijn geschikt.
Als algeneters heb je de otocinclus en aanverwanten.
Van de danio's zijn pareldanio's en celestichthys erythromicron geschikt, alsook de danio choprae.
Er zijn wel goerami's die hierin gehouden kunnen worden (betta's, honinggoerami's en parosphromenus soorten).
Kijk ook zeker eens naar killivissen (bv. Epiplatys annulatus).
Ook andere specialere soortjes kunnen hierin gehouden worden (bv. Dario dario of andere Dario soorten).

Ik kan nog veel voorbeelden geven, maar het is misschien makkelijker om te weten welke dwerggarnalen je houd en wat je er dan precies bij zou willen.

Vind dit wel een serieus kleine bak voor gourami's hoor....
 
Chocoladegoerami misschien? (Ik weet niet of de waterwaarden daar mee samen gaan, maar zijn ook leuke visjes die een wat minder grote bak nodig hebben)
 

Dat zijn niet echt beginnersvisjes lees ik en uit mn hoofd gedaan hebben die graag een wat lagere ph maar dat even uit mn hoofd gedaan.
 
Kwa goerami's bedoelde ik inderdaad soorten als honinggoerami's, betta's (alsook wilde soorten, zijn wel wat moeilijker te houden maar bijvoorbeeld Betta imbellis is wel wat makkelijker te houden), chocoladegoerami's, parosphromenus soortjes. Hou er wel rekening mee dat bijna alle wilde betta's, chocoladegoerami's en parosphromenus soorten zwartwatervissen zijn en die zijn wat moeilijker te houden.

Dwerggoerami's zou ik inderdaad ook niet doen door het virus.
 
Kwa goerami's bedoelde ik inderdaad soorten als honinggoerami's, betta's (alsook wilde soorten, zijn wel wat moeilijker te houden maar bijvoorbeeld Betta imbellis is wel wat makkelijker te houden), chocoladegoerami's, parosphromenus soortjes. Hou er wel rekening mee dat bijna alle wilde betta's, chocoladegoerami's en parosphromenus soorten zwartwatervissen zijn en die zijn wat moeilijker te houden.

Dwerggoerami's zou ik inderdaad ook niet doen door het virus.
Al deze soorten moeten worden gehouden op water waar de garnalen letterlijk in smelten.
 

Terug
Bovenaan