Welke visjes passen goed bij elkaar in een mega nano aquarium?


Ik hoor weleens dat planten giftig kunnen zijn en dat dat effect kan hebben, maar ik heb daar geen ervaring mee.
Mijn vissen laten de wortels met rust.
 
Planten uit de tuincentra kunnen wel behandeld zijn met spul dat aquatisch leven dood.
Hopelijk meestal niet.
 
Wat een leuk topic zeg! Erg leuk zo'n mega nano aquarium. Is ook wat ik voor ogen heb, alleen dan ietsje minder mega (80cm). Een visje die nog niet voorbij is gekomen en wel errug leuk (naar mijn mening natuurlijk) is de petruichthys sp rosy. Grappig visje, levendig en erg sociaal. Ze speuren veel de bodem af naar eten maar ze zijn ook wel eens in de middenlaag te vinden.

De pareldanio vind ik ook wel een gezellig visje en leuk om naar te kijken. Ietsje minder spannend qua gedrag maar nog steeds wel lekker bezig.

De dario dario is een grappig visje, maar is inderdaad lastig met voer. Alleen levend voer en ze denken zooooo lang na voor ze besluiten toe te happen, is niet goed te combineren met bijvoorbeeld chinese danio's want dan is al het eten echt al drie keer weg 😂. Volgens mij eten ze het liefste kleine wormpjes, mijn theorie is dat die watervlooien veel te veel op en neer hupsen en dat dat maar irritant is als je eerst een minuut naar je eten wil staren 😊

Trichopsis pumila had ik echt wel willen proberen, lees er grappige verhalen over, maar durf het niet zo goed aan met 18 graden in de winter (en weet ook niet of het handig is met vuurgarnalen)

Kamerplanten met wortels in het aquarium heb ik het idee dat je ook wel voorzichtig moet zijn als je dat met garnalen wil combineren en wortels bijvoorbeeld beschadigd zijn (door knippen/breken/rotten). Maar is wel erg leuk en mooi!
 
Een visje die nog niet voorbij is gekomen en wel errug leuk (naar mijn mening natuurlijk) is de petruichthys sp rosy.

Dat is ook een leuk visje! De keuze is reuze voor nanovisjes. Nooit gedacht dat er zoveel bestaan.
 
Tav nitraatfabriek, je kunt ook Salvinia op het wateroppervlakte houden. Iedere week afoogsten. Onze nitraat ging van ~50 mg naar nihil in 3 maanden tijd.
Een andere leuke nanovis zijn parosphromenus sp, maar dan moet je wel goed water hebben.
 
Mooi visje. 😀
 

Terug
Bovenaan