Welke visje is dit?


Goed, als laatste, en dan mag deze op slot of weg.

Allereerst DANK allen!

Grabbelbak of knakenbak, geeft het een naampje. Zijn inderdaad de teruggaves van mensen. Waar het niet bij past of stopt met of... Goed. Persoonlijk vind ik het ook leuk en prijstechnisch soms erg interessant.

Meksjoef heel erg dank, ik denk steeds meer dat het inderdaad melanurus is, als ik naar de beelden op het internet ook kijk.
Maar er zit een kruising bij gezien ze niet echt rood zijn/worden.
Maar goed, ze moeten naar volledige max. Grootte nog 10 cm groeien dus we hebben nog even.

Heel erg dank allen!
 
Synspila is tegenwoordig onderverdeeld bij melanurus. Zie ook onder die naam ;)

Dit zijn trouwens vrij pittige vissen die ook nog eens groot worden. Als je geen speciaalbak hebt van zo'n 2 meter, lijkt het mij verstandig dat je ze weg doet.
 
Floris respect dat je er zo rustig onder blijft. Als beginneling met alleen maar guppen die weinig verstand heeft van alle vissoorten met bijbehorend gedrag weet ik niet of het verstandig is. Wel weet ik dat als je je registreert hier dat er duidelijk vermeld staat dat je elkaar met respect moet behandelen. Sommige reacties kunnen misschien wel waar zijn maar hadden ook anders gebracht kunnen worden. Met iets meer respect bijvoorbeeld.
 
Tenslotte, @ meksjoef, bak ik 200x85x50 dus er is nog wel plek.
@ yilleke ik neem alle info ter harte en kan er van leren. Of ik alle informatie ook altijd toepas is vers twee, maar het is goede info en altijd leerzaam.
Mbt evt. Tonatie van een ieder. Heb geleerd dat een geschreven woord heel anders kan worden ge�nterpreteerd dan bedoeld. Of dat iets op een manier wordt geschreven maar laat hem niet binnenkomen. Het gaat om wat men bedoeld en achterliggende signaal is wat iemand afgeeft.
Maar toch dank. :smitten:
 
Plek zal in die bak dan het probleem niet zijn. Maar hoe zit het met de combinaties? Wat zwemt er nog meer rond?
 
Floris, dat vind ik juist knap van je. Ik kan dan nog wel een opgewonden standje worden.
 
Yilleke, mensen reageren op die manier, omdat ze bui al zien hangen... Dit gaat naar alle waarschijnlijkheid vissen kosten en dat is niet nodig.

Dat jij een heet standje kan worden is leuk, maar zal er voor zorgen dat mensen niet meer reageren en advies geven ;) alvast een advies ;)
 
Meksjoef, dat ik een heet standje word zullen ze hier niet snel merken. Dat ventileer ik thuis wel. Voor de goede orde, ik maak geen ruzie met man of kids maar mopper dan ff over een antwoord. Wat mij opvalt is dat sommige antwoorden niet allemaal even vriendelijk zijn. Natuurlijk kan het zijn dat iets met een verkeerde intonatie gelezen wordt maar sommige dingen kan ik echt niet anders opvatten dan zoals het er staat. Ik heb zelf ook nog niet heel lang een aquarium en ook al heel veel fouten gemaakt en misschien maak ik ze nog wel maar dat komt grotendeels door niet weten. In 1 van de antwoorden staat dat deze hobby kapot gaat aan impulsaankopen. Hooguit de hobby van de topicstarter. Elders op dit forum staat een topic van een kind. Er wordt amper op gereageerd en als er gereageerd wordt dan is het best kort door de bocht. Dat meisje wil het heel graag goed doen en ipv haar te vertellen wat ze allemaal fout doet is het beter om haar te vertellen hoe ze het goed kan doen zodat ze met veel plezier een hobby heeft waar ze misschien de rest van haar leven plezier in heeft.

Natuurlijk mogen mensen mij vertellen wat ik fout doe, daar word ik ook zeker niet boos van. Daardoor heb ik al veel geleerd want een aquarium is prachtig mits alles goed draait anders levert het alleen maar frustratie op. Het gaat om de manier waarop het gebracht wordt.
 
Kijk meksjoef jij geeft mij toch ook advies waar ik niet boos van wordt? :smitten:
 

Terug
Bovenaan