Welke vis past goed bij een 60l aquarium en helpt een beetje met de babygupjes weg te eten?


Nevaheinis2

Well-known member
Lid geworden
24 april 2023
Berichten
121
Leeftijd
23
Goedemorgen! Ik heb een vraagje. Ik ben van plan om guppy’s in mijn 60l aquarium te doen maar aangezien ze levendbarend zijn en ik geen zin heb in overbevolking vraag ik jullie naar wat visjes die stiekem meesnoepen van de babyguppen. Ik dacht zelf aan misschien wat zwaardragers ofzo..?
 
Zwaarddragers zijn ook levendbarend en die krijgen ook snel nakomelingen.
 
Wat vind jij dan een geschiktere optie?
 
Hier is een lijst inclusief discussie over het wegvangen van guppenjonkies.
 
Soms neemt men enkel mannen maar dat is ook niet de beste optie als je onderstaand topic leest:

 
Hoi @Nevaheinis2 even een vraagje uit interesse. Is het misschien een idee om een wat grotere bak te kiezen van bijvoorbeeld 80cm? Je hebt dan wat meer speelruimte in vissen
 
Zo heel moeilijk is het allemaal niet!
Guppies in een 60cm.
Gewoon doen.
 
Dat kan inderdaad ook. Ik zit nog een beetje uit te zoeken naar wat bij mij past. Ik heb me natuurlijk veel ingelezen maar vandaag ben ik begonnen op het gebied babyguppys en hoe je kan zorgen dat er niet zo veel overblijven.. Natuurlijk kan ik ze gaan verkopen maar dat lijkt me niet ideaal. Ik dacht zelf na wat onderzoek aan een groepje koningstetras. Wat is jullie idee daarbij of hebben jullie een ander idee?
 
Ik heb keizertetra's, die lijken er veel op, maar ik vind dat toch vissen voor een grotere bak. Ze zijn behoorlijk actief en hebben graag de mogelijkheid elkaar uit de weg te gaan.
 

Terug
Bovenaan