welke vis + levend barend zwanger?


A

aquaGianni

Guest
Dag,

Ik heb sinds een drietal maanden aan aquarium en heb de eerste keer nogal roekeloos vissen gekocht. gewoon wat ik mooi vond en wat volgens de verkoper wel zou lukken. Nu, ik heb een vis zitten die ik nergens op internet terug vind. dus is mijn vraag welke vis is dit?

Deze rakker is nu toch al een aantal weken "opgeblazen". Is ze zwanger? Of is ze geobstipeert? (let op het witte puntje onderaan)

img_20150414_204959.jpg
 
dit is een betta :)

het heeft geen zin om deze in een kweekbakje te doen omdat deze een man nodig heeft om eieren te krijgen, ze knuffelen elkaar dan een soort van en dan laat ze haar eieren los.
heb je misschien een vis met lange vinnen van ongeveer hetzelfde formaat, en heb je ooit al eens bubbels op het water gezien?

deze vis stelt het wel op prijs als er lekker veel groen aanwezig is trouwens :)
 
Gooi trouwens dat kweekbakje ook maar in de vuilnisbak, die dingen zouden verboden moeten worden. In zo'n kweekbakje bederft het water razend snel waardoor eventuele jongen (niet in dit geval dus, want deze vis is niet levendbarend) nooit gezond groot kunnen worden. Het is bovendien een grote bron van stress voor de vis die je er in gevangen houdt
 

Terug
Bovenaan