Welke vis is dit?


C

chris10

Guest
Hallo...
Kan iemand me zeggen of hij dit visje herkent? Dit zwemt in mijn vijvertje en weet niet vanwaar het komt..

711751chris10_0_82_danio1.jpg
 
Dit zijn jonge goudvissen.
Deze worden 30 cm.
Niet geschikt voor je vijver dus.
 
Het is me al een paar dagen een raadsel....
In mijn vijvertje heb ik enkel de Vietnamese danio en enkele elritsen uitgezet in mei.
Van een vriend kreeg ik wat zuurstofplanten die ik dan ook prompt in mijn vijver deed.
De enige verklaring die ik kan geven is dat er blijkbaar eitjes van een of andere vijvervis zijn meegekomen. Ik ben er helemaal niet gelukkig mee.
 
Dan zaten er waarschijnlijk dus goudviseitjes in de zuurstofplanten van je vriend :)
 
hier ben ik nog eens terug....
Goudvissen zijn de eerste 2 jaar volledig zwart en na een jaar pas 3cm. De mijne hier zijn zeker 4 cm en nog geen 3 maand oud :( .
 
Waar heb je die onzin info vandaan?? :p
Mijn eigen kweek goudvissen waren na 1 jaar 15 cm en na 4 maanden al oranje :)

Het zijn 100 procent jonge goudvissen
 
Lijkt me ook een Goudvis dus. Toen ik een jaar of 5 was kreeg ik in een vierkant bakje ook zo n klein visje uit de winkel en na verloop van tijd was die wel 15cm.
hij is volgens mij behoorlijk oud geworden. Dat weet ik nog want als kind was ik er zat van hem te moeten verschonen en dat duurde en duurde dus maar :D
 
Zal dus eens goed moeten nadenken wat ermee te doen want mijn vijvertje is helemaal niet geschikt om een 50 tal goudvissen in te huisvesten. :(
 

Terug
Bovenaan