welke vis is dit?


R

ronmol

Guest
Ik heb een gezelschapsbak van 1 meter.
nu heb ik een vis gekregen maar ik heb geen idee wat het is..
ik dacht zelf aan een cilchlide soort
welke%20vis%201.jpg

welke%20vis%203.jpg
 
Als je dat niet weet,waarom zet je hem dan in je bak?

Zo cre-eer je nu ziekten in je bak.
En oorlog,als ze elkaar niet mogen.
 
Of stress, als die niet op z'n gemak zit..

Ik denk dat je het moet zoeken bij Afrikaanse Cichliden, misschien een bleke Hemichromis bimaculatus.
Deze vis ziet er ook wat ingevallen en mager uit.
Je andere visjes, Barbeeltjes en Platy's mogen gerust wat koeler water hebben..
 
Mijn eerste indruk was Eretmodus cyanostictus en dan een van de lichtere varianten
 
Dit is een Hemichromis soort. Ik denk lifalili.
Prachtige vis met mooi broedgedrag.

Zorg ook voor rust in je bak.
Het zal namelijk op termijn de enige vis zijn die je over zult houden.
De rest zal zijn opgevreten of de dood in gejaagd. Die Blauwe Gourami kan het nog even volhouden, maar zal uiteindelijk ook het onderspit delven.
 
jeroenw zei:
Mijn eerste indruk was Eretmodus cyanostictus en dan een van de lichtere varianten
Eretmodus cyanostictus? Dat zal hem echt niet zijn.
 
Fantoom zei:
jeroenw zei:
Mijn eerste indruk was Eretmodus cyanostictus en dan een van de lichtere varianten
Eretmodus cyanostictus? Dat zal hem echt niet zijn.

De neus klopt niet. Daarom zei ik ook eerste indruk, ik was bepaald niet zeker. :)
 
Malloot zei:
Dit is een Hemichromis soort. Ik denk lifalili.
Prachtige vis met mooi broedgedrag.

Zorg ook voor rust in je bak.
Het zal namelijk op termijn de enige vis zijn die je over zult houden.
De rest zal zijn opgevreten of de dood in gejaagd. Die Blauwe Gourami kan het nog even volhouden, maar zal uiteindelijk ook het onderspit delven.

Vereist een bak van 140 cm breed en is zeer agressief, dus zou hem snel weer terug brengen! Volgende keer eerst informatie inwinnen en dan pas een vis kopen/meenemen.
 
ik vond t zielig dat ze m anders door wc gooien
ik heb cichlide bak gehad zag dat t soort cichlide was maar kon t niet identificeren
 
Apart hoe mensen verschillen. Een soort die op de rode lijst staat door de pot spoelen. Denk niet dat ik dat soort mensen in mijn vriendenkring zou willen
 
Walgelijk hoe mensen met hun dieren om kunnen gaan.

Goed van jou door dit te voorkomen. Zijn heus wel mensen met chicliden die er heel blij mee zijn. Dus zoek er maar een goed tehuis voor.
 
jeroenw zei:
Apart hoe mensen verschillen. Een soort die op de rode lijst staat door de pot spoelen. Denk niet dat ik dat soort mensen in mijn vriendenkring zou willen
+1, walgelijk.
 

Terug
Bovenaan