Welke vis is dit?


A

andy

Guest
Ik heb gisteren dit bodembeest gekregen maar ik heb eigenlijk geen flauw idee wat voor een dit is.

Wie kan hem indentificeren voor me?







Alvast bedankt.

andy
 
Pterygoplichthys joselimaianus vermoed ik.

Heb je nou koi in een aquarium zitten? Waarom is dat water zo troebel?
 
Het water is zo troebel vanwege de koi's die door het zand wroeten ik moet het zand nog ene keer gaan schoonmaken.
en de ruit is vies.

en ja er zitten inderdaad koi's in
 
De Pterygoplichthys joselimaianus is deze http://www.planetcatfish.com/common/ima ... age_id=592

Het is ws de Pterygoplichthys pardalis. Een ongeveer volwassen dier. Ze houden van schijven komkommer en ook wel wat dierlijk voedsel. Ze schijnen goed te smaken dus als je iets aparts wilt serveren aanstaande kerst...

Jones bedoeld dat koi's niet zo geschikt zijn voor aquaria.
 
Die snapte ik al. Deze 2 koi's leven nu inmiddels al 2 jaar in een aquarium en terug in de vijver overleven ze niet.
Dus vandaar dat ik ze in het aquarium houdt.


nou ik zal hem niet serveren. het is alleen al de kunst om het uit de bak te krijgen.
 
Hoezo overleven ze het niet als ze in een vijver gaan?
 
Ze zitten al 2 jaar in een aquarium van 28 graden.
De overgang zou wel groot zijn.
 
Gewoon in de zomer overzetten. Sowieso is 28 graden wel erg warm voor deze vissen ook zijn ze door gebrek aan ruimte wat klein voor 2 jarige koi's.
 
28 graden? Is dat niet een beetje hoog voor koi?

Als je de temperatuur langzaam laat zakken en de vissen in het voorjaar langzaam overwent kunnen ze volgens mij prima in een vijver. Dat is in ieder geval beter dan in een aquarium.

Zijn de vissen ook niet erg klein voor hun leeftijd?
 
de grootste is ongeveer 23 cm en de kleinste 16.
Ik ga wel langzaam denk ik op zoek naar iemand die ze wil overnemen voor een koi vijver.
 
:( arme vissen... als ze al 2 jaar in het aquarium zitten betekent het dat ze al wel 3 jaar zijn met het formaat van een kleine 1 jarige koi.

De temperatuur moet inderdaad flink omlaag, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ze het in een vijver zullen overleven.
 
ik moet wel zeggen het zijn wel mooie koi's :D
 
Nou ik heb een maat van me zo ver gekregen die gaat proberen om ze te acclimatiseren zodat zo uiteindelijk weer buiten de vijver in kunnen.
 

Terug
Bovenaan