Welke vis is dit?


N

Nick van Loon

Guest
Vanmiddag een nieuwe vis gekocht ben benieuwd naar de naam. Het is de zwarte bij de planten:

2013-10-16%2021.56.13.jpg

Bedankt alvast :)
 
Lijkt erg veel op een olifantsvis
 
Dan heb je een miskoop gedaan.
Zijn speciaal vissen,die een Heel schone bak met fijn zand moeten hebben.


Is trouwens slecht te zien,op de foto.
 
Mijn bak is schoon en er liggen korreltjes van 2 mm in :p
Alleen had ik net een beetje door de bodem gewroet.
 
Een olifantsvis?? Is die het? Zoekt in de bodem.
Is grint geen goed idee,
Maar,lees je eens in,over de vis.
Hoort ook met meer gehouden te worden.
 
je kunt je beter eerst verdiepen in een vis voor je hem koopt....

Als het een olifantvis is verlangt deze een bak van minimaal 1.80m en is absoluut geen beginnersvis.
 
Het is toch een black ghost?
 
Het is een black ghost thnx fantoom
 
T lijkt verdacht veel op een Gymnotus pedanopterus of Zebra�Mesvis...
 
das nog erger zucht...:

word slechts 50cm!!

Deze vis is door zijn grootte volkomen ongeschikt voor het huiskameraquarium. Hij kan niet samen worden gehouden met kleine vissen aangezien die als voedsel worden gezien. Het aquarium moet worden ingericht met stenen, kienhout en wortels zodat schuilplaatsen ontstaan. Ook kunnen grotere planten zoals Echinodorussen worden gebruikt. Een gedempte verlichting door middel van drijfplanten wordt zeer op prijs gesteld. Een flinke stroming en zuurstofrijk water zij noodzakelijk. Ze zijn zeer gevoelig voor de waterkwaliteit. Een regelmatige waterverversing is dus ook noodzakelijk.

Hij moet gevoerd worden met allerlei soorten levend en diepvriesvoer. Aangezien het een nacht-actieve vis is, is het noodzakelijk om te voeren als het licht uit is.

Door zijn grootte is hij in het aquarium niet nagekweekt.

Geen slimme actie dus.
 
lijkt me eerder een Black Ghost Knife Fish Apteronotus albifrons maar de foto is heel erg onduidelijk. Als ik gelijk heb zeg dan maar dag met het handje tegen de rest van je bestand.
http://aquavisie.retry.org/Database/Vis ... frons.html
Niet geschikt voor het gemiddelde huiskameraquarium.

edit: ik zie dat tijdens mijn opzoekingen naar de wetenschappelijke naam het antwoord al gegeven werd
 
Sorry bij beter bekijken is het toch een zebra mesvis
 
dat is inderdaad een Apteronotus albifrons.
 
Leuke vis, voor in een (heel groot) roofvissen aquarium. Is helaas een goedkoop visje als jonkie, en wordt (dus) helaas veel te vaak aangeboden en verkocht aan onwetende aquarianen.

Terugbrengen! Voordat 'ie aan je tetra's begint.
 
Als je dan redelijk groot aquarium hebt, en je houdt alleen deze vis, dan gaat het helemaal goed komen. Is natuurlijk heel slim een vis kopen, waarvan je de naam niet weet, het gedrag niet weet, niet weet hoe je deze moet verzorgen etc etc. Ik ga er vanuit dat je hier wel van geleerd heb. Eerst even inlezen en dan pas kopen.
 
Ik ga altijd af op wat de verkopers me vertellen bij deze winkel omdat ze altijd zeggen wat op internet ook staat. Maar deze keer hebben ze me toch teleurgesteld..
 
Nou Nick, gewoon terug brengen dan die vis en zeggen dat je een eerlijk advies zou verwachten en dus erg teleurgesteld bent. En ze zullen dat heus wel oplossen toch? is toch van de gekke dit?
Succes!

Gr.Dopie
 
Nick van Loon zei:
Ik ga altijd af op wat de verkopers me vertellen bij deze winkel omdat ze altijd zeggen wat op internet ook staat. Maar deze keer hebben ze me toch teleurgesteld..


Jaja, hoe moet dat later gaan?
Smeren ze jou van alles aan.

Eerst inlezen. dan kopen.
 
Ik vertrouw ook op de verkopers Bertus, nou kom ik altijd in 2 vaste winkels voor m'n visjes. Maarrrrr als ze mij iets verkopen vissen of het maakt niet uit wat, en het klopt niet hebben ze toch een probleem want ik ga echt terug. Misschien komt dat ook omdat ikzelf in de verkoop werkzaam ben. Als je verhaal klopt komen de klanten terug. En daarop draaien alle winkels toch.
 
Wel een super gave vis! Maar in mijn inzien totaal ongeschikt in een aquarium (of je moet zo'n groot aquarium hebben als ik blijdorp..)
Volgens wikipedia kan deze vis worden gehouden in een 'medium sized tank 95 - 110 litre' erg schokkend!
 
Ik zou echt niet te lang wachten met terugbrengen. Ik heb ooit ook een foute mesvis meegekregen, die at 1 Epiplatys dageti monroviae per nacht op.
 
Dopie zei:
Ik vertrouw ook op de verkopers Bertus, nou kom ik altijd in 2 vaste winkels voor m'n visjes. Maarrrrr als ze mij iets verkopen vissen of het maakt niet uit wat, en het klopt niet hebben ze toch een probleem want ik ga echt terug. Misschien komt dat ook omdat ikzelf in de verkoop werkzaam ben. Als je verhaal klopt komen de klanten terug. En daarop draaien alle winkels toch.
Ik heb in dierenwinkels stage gelopen en ik weet heel goed hoe het daar aan toe gaat. Verkopen, verkopen, verkopen. De kennis is vaak dramatisch te noemen. Zeker bij dieren die niet zo gebruikelijk zijn (lees: vissen, ratten, vogels, etc.)
Maar zelfs bij honden en katten worden de grootste fouten gemaakt!

Altijd eerst goed inlezen dus ;)
 
Ik kan me goed voorstellen dat je in eerste instantie de verkoper gelooft hoor, je gaat er toch vanuit dat die vissen verkoopt (mag verkopen) omdat hij er genoeg vanaf weet. Velen van ons zijn daar ooit ingetrapt.

Dit voorbeeld bewijst helaas maar weer eens dat niet iedere dierenverkoper een dierenkenner of dierenvriend is. Ik hoop dat je hiervan hebt geleerd dat het �cht slimmer is voordat je een vis koopt de naam te vragen en naar informatie te zoeken. Liefst uit meerdere bronnen, want helaas is lang niet alles wat op internet - of trouwens zelfs in boeken - wordt geschreven per definitie waar.

Nou hebben je mesvis en jij daar natuurlijk bijzonder weinig aan.
Ik zou inderdaad zo snel mogelijk naar de winkel teruggaan. Rustig uitleggen dat je intussen hebt uitgevonden dat het beest toch niet goed in jouw aquarium past en vriendelijk vragen of je hem mag ruilen werkt vaak het best.

Succes ermee.
 
Ben ik blij met m'n vaste vertrouwde winkels dan, zo wilde ik graag de ramirezi electric blue kopen, die werd me toch echt afgeraden. En ik stond echt te kwijlen bij die bak, ik vind ze zoooo mooi. Zwakke vis en niet geschikt voor beginnelingen is mij eerlijk verteld. Dus niet gekocht.....misschien ooit.
 
jha zwarte geest word ie hier genoemd
 

Terug
Bovenaan