Welke vis is dit?


R

RoDeThKo

Guest
Hallo allemaal,
Ik heb deze vis 2 jaar geleden gekregen van iemand die stopte met de hobby. Het was een klein visje dus ik dacht waarom niet. Klein is hij niet gebleven :) Ik ben van plan mijn hele aquarium opnieuw in te richten. Maar voor ik allemaal mooie planten ga planten. Wil ik graag weten waar ik mee te maken heb. Ik hoop dat jullie het weten.

Alvast bedankt voor de reactie!
 

Bijlagen

  • 20201214_230630.jpg
    20201214_230630.jpg
    326.9 KB · Weergaven: 140
Welke het juist is kan ik niet zeggen, lijkt me zeer sterk op een Hypostomus (plecostomus)
Hoe dan ook is het een 1ste klas bulldozer.
 
Hypostomus plecostomus, Pterygoplichthys pardalis, dit zijn synonymen voor dezelfde soort(en). Er heerst wat verwarring over ( soms behoren ze tot verschillende soorten, bijv. de P. gibbiceps) maar een ding hebben ze allemaal gemeen: ze worden doorgaans in de LFS verkocht als " Algeneter", worden meestal " Pleco" genoemd en zijn als jong dier nog klein, maar worden binnen de kortste keren veel te groot voor de bak waarin ze zitten. Ze hebben een bak nodig van minimaal 150 cm breed, maar liever nog 200 cm, en kunnen behoorlijk oud worden. De mijne was 16 toen ze overleed. Het zijn leuke, intelligente vissen, maar ze moeten wel de ruimte hebben. En ze kunnen niet met alles samen: ik heb gemerkt dat een zieke goudvis aangevreten werd. Het zijn blijkbaar ook goede opruimers.
 
Oké heel erg bedankt allemaal. Ik ben nu bezig met het opzetten van een juwel rio 125. Denk dat hij daar nog wel even in kan. Ik zal er maar rekening mee gaan houden dat hij mijn hele bak overhoop haalt. Dus niet te slappe/zachte planten.
Hij zit nu in een kleinere bak met wat kardinaal tetra's. En ik wil als de rio 125 klaar is. Meer kardinaal tetra's en een koppel apistogrammas. Maar ik heb geen ambitie om jonge vissen te krijgen.
Zou deze vis met de apistogrammas kunnen
 
Als je zorgt voor een leghol van formaat (kun je bestellen) dan zal de vis niet je bak omploegen, want dat is waarom zo'n vis een bak omploegd: opzoek naar een geschikt eigen plekje en in het wild leven deze vissen in holen
 

Oké bedankt voor de tip. Maar ben ook even rond aan het vragen bij mensen met een groter aquarium. Misschien is hij daar beter op zijn plaats. Als ik dat niet kan vinden. Zal ik een bak speciaal voor hem aanschaffen. Dan kan hij doen wat hij wil :)
 

Terug
Bovenaan