welke verwarmings element zou goed zijn?


M

marco v.s.

Guest
Hallo Allemaal,

Ik ben opzoek naar een verwarmingselement die ik weg wil gaan werken in een behuizing in mijn aquariumkast. Ik wil door deze behuizing een doorstroming laten gaan vanaf de filter zodat ik geen verwarmingselement in het aquarium hoef te hangen.


Mijn vraag is nu, zou iemand mij willen/kunnen vertellen hoeveel watt ik nodig zou moeten hebben voor een aquarium van:

119,5cm breed
40cm diep
44cm hoog
(dit zijn maten wat alleen water is in de bak, dus wat het element moet verwarmen. + het filter en slangen wat er nog bij moet komen.

Mvg Marco :)
 
Waarom dan geen filter met verwarming?

Die zo schakelen, als het filter stopt, de verwarming ook. (staat apart ).
 
bedankt voor de snelle reacties :D

Het element komt in een behuizing, in de uitvoer van filter naar aquarium dus, je hebt constant verse toevoer warm water. maar aangezien hij in een behuizing komt, zou je dan niet minder warmte cre�ren? of maakt het niet uit?

Mvg. Marco
 
bertus, ik ga even googelen..

bertus, dan hebben we het over de:
Eheim professionel 3 250T
 
marco v.s. zei:
bertus, ik ga even googelen..

bertus, dan hebben we het over de:
Eheim professionel 3 250T

Deze heb ik ook,erg tevreden over. Filter en verwarming,hebben elk een stekker.Stopt niet automatisch.
 
Oke en mag ik vragen wat je hiervoor betaald hebt? Kon zo niet snel vinden wat de prijs was. Was niet aangegeven op de site van eheim.

Mvg. Marco
 
Daar heb je inderdaad gelijk aan maar ook met een externe verwarming die je tussen de slangen plaatst heb je er niks aan als de pomp het begeeft.

In nood zou ik er gewoon een element in het aquarium hangrn. Dat is geen punt.

Maar ik denk dat de boel niet zomaar stuk draaid. Veldhuis geeft ook nog 3jaar garantie, dus je hebt er zeker een hele mooie pomp aan. :D

Mvg. Marco
 
Als je bij onderhoud of om welke reden dan ook,beide stekkers eruit haalt gaat het niet fout.Het is een dompelaar die het water verwarmd.Zonder waterstroom,kan dat fout gaan lijkt me.
Ik heb destijds voor dit type filter gekozen,omdat ik geen zichtbare techniek in de bak wil zien.Of zo min mogelijk.
 
Oke ja, daarom wil ik ook alles in de kast hebben

Marco
 
192779co2_0_85_deskto.jpg


alles mooi uit het zicht.
foto zegt genoeg.
 
Zelf heb ik een Hydor externe verwarming, ben hier erg tevreden over.
Wel ken ik al 2 man, die het ding van ellende weg hebben gedaan
 

Terug
Bovenaan