Welke verwarming?


H

Henk87

Guest
Hoi allemaal, ik heb mijn goudvissen maar weg gedaan naar een vijver dat is beter voor ze dan die 20 liter, wel vraag ik mij af is hij goed voor een Betta splendens en welke verwarming is dan aan te raden?
 
Ligt een beetje aan het type/soort betta. Een plakat (kortere vinnen) zal iets meer zwemruimte willen dan de betta met de langere vinnen (long tail)..

Je hebt verschillende merken heaters, voor een 20L bakje heb je aan een 50 watt wel voldoende. Dat is denk ik de kleinste. Zelf ben ik wel fan van Eheim. Meeste heatermerken verschillen ook niet enorm qua prijs.
Ik zou een heater nemen die je zelf kunt instellen (Eheim heeft ook een variant die alleen maar ik 25 graden kan).
 
Ik heb er niet veel verstand van wel heb ik in reviews gezien dat de superfish eco 50 watt veel temperatuur schommelingen heeft, ik weet ook niet of dat erg is.
 
Oké, geen idee hoe dat zit. Normaal stel je een heater in op een bepaalde temperatuur en dan verwamt dat ding tot de ingestelde temperatuur.

Schommelingen zouden kunnen ontstaan door een te zwakke (laag wattage) heater in een te groot aquarium. Als dan de kamer koud wordt kan de heater het niet meer goed bijhouden.

Schommelingen wil je niet ;) Dat kan stress veroorzaken bij de vissen en daar kunnen ze weer ziek van worden.
 
Oké, geen idee hoe dat zit. Normaal stel je een heater in op een bepaalde temperatuur en dan verwamt dat ding tot de ingestelde temperatuur.

Schommelingen zouden kunnen ontstaan door een te zwakke (laag wattage) heater in een te groot aquarium. Als dan de kamer koud wordt kan de heater het niet meer goed bijhouden.

Schommelingen wil je niet ;) Dat kan stress veroorzaken bij de vissen en daar kunnen ze weer ziek van worden.
Daarom zei ik het maar even zag reviews van mensen die zeiden dat hij ipv 25 28 deed of dat hij Max 24 graden werd
 
Daarom zei ik het maar even zag reviews van mensen die zeiden dat hij ipv 25 28 deed of dat hij Max 24 graden werd
Dat vind ik een vreemd verhaal. Ik heb een Superfish 500 watt heater (niet de eco versie volgens mij) en die doet keurig verwarmen tot de ingestelde 25 graden.

De Eheim heb ik ingesteld op 23 en dan verwant die het naar 25 graden.
Dus op die manier kan er wel een afwijking inzitten, maar dit is een 'standaard afwijking' (niet in de letterlijke zin van statistiek bedoeld). Deze afwijking is dus blijven en wisselt niet steeds.

Edit: ik heb de superfish smart heater
 
Dat vind ik een vreemd verhaal. Ik heb een Superfish 500 watt heater (niet de eco versie volgens mij) en die doet keurig verwarmen tot de ingestelde 25 graden.

De Eheim heb ik ingesteld op 23 en dan verwant die het naar 25 graden.
Dus op die manier kan er wel een afwijking inzitten, maar dit is een 'standaard afwijking' (niet in de letterlijke zin van statistiek bedoeld). Deze afwijking is dus blijven en wisselt niet steeds.

Edit: ik heb de superfish smart heater
Zou het ook het verschil in het aantal watt kunnen zijn misschien hebben die mensen wel een te sterke of te slappe heater ofzo
 
Zou het ook het verschil in het aantal watt kunnen zijn misschien hebben die mensen wel een te sterke of te slappe heater ofzo
Dat zou heel goed kunnen inderdaad..

Wat is wél heb gemerkt is dat een Eheim minder wattage nodig heeft dan de superfish voor hetzelfde aantal liters te verwarmen. Waarschijnlijk iets ander materiaal of techniek.

Maar dat zal voor jou met een 20 liter bak niet heel erg aan de orde zijn :)
 
Ik zou gewoon kijken naar de kleinste in afmetingen. Die kun je het mooiste weg werken.
En kijken welke heater volledig onder water kan
 

Terug
Bovenaan