Welke Tetra soort?


Thijs2Ts

Well-known member
Lid geworden
12 november 2016
Berichten
79
Leeftijd
24
Locatie
Antwerpen
Hallo iedereen,

Ik ben al een tijd op zoek naar de naam van deze soort,
maar met jammer genoeg nog geen resultaat.
Nu dacht ik omdat er toch wat kenners op dit forum zitten het hier eens te vragen, ik denk zelf aan een tetra soort.
Ik heb deze vissen vroegen altijd als Rouwtetra's aangegeven, maar ik denk toch dat dit een andere soort is.
Deze vissen heb ik allemaal tegelijk gekocht en ze zagen er allemaal het zelfde uit,(namelijk zoals de linkse)
weten jullie ook hoe het komt dat slecht 1 van de 5 zo veranderd is(rechtse)?



Alvast bedankt
WP_20170129_17_48_09_Pro.jpg
WP_20170129_17_47_11_Pro.jpg
 
Is geen tetra maar een zalmsoort
Tetra is een algemene naam die wordt gebruikt voor karperzalmen (characidae).

Dus Thijs zat toch wel in de goede richting :)
E het is dus ook geen zalmsoort (want zalmen, Salmonidae, is weer een héél andere familie) ;)
 
Ze zullen mooier kleuren als je een donkere achterwand hebt en een donkere bodem, ook vinden ze wat drijfplanten fijn. De kleuren die ze nu tonen laten zien dat ze zich niet heel erg op hun gemak voelen.

Sowieso is je bodem wat grof waardoor er veel vuil tussen gaat zitten. Mij is het een raadsel waarom het nog verkocht wordt als aquariumbodem.

De mannen herkenbaar aan de verlengde rugvin kunnen heel mooi "sparren" met elkaar.

Nog wat meer informatie: http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/item/hyphessobrycon-megalopterus-zwarte-fantoomzalm
 
oke bedankt,

de vissen die ik op foto heb staan zijn niet de kleurrijkste, ik heb er nog andere die
wat mooier op kleur zijn.Volgende keer zal k een andere bodem kiezen.


Thijs
 
Er kan bodemrot ontstaan in dergelijke bodems dus kijk daar mee uit.
 

Terug
Bovenaan