welke staaf thermostaat verwarming


kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
Ik ben op zoek naar een thermostaat verwarming van 300W

Deze wil ik "inbouwen" zoals dit:

479694kimielco_0_85_colli.jpg


Maar wat is een goede en nauwkeurige staaf thermostaat verwarming

Nauwkeurigheid!
 
Heb zelf de Eheim J�ger van 300 watt op mijn 150 cm. Prima over te spreken.
 
300 watt. Grote bak? Of discus?
 
Dat ziet er mooi uit.

Ikzelf heb enkele weken terug een nieuwe Eheim J�ger 300 watt gekocht en bevalt tot nog toe prima. Wat ik positief vind is dat hij met minder watt meer liters kan verwarmen als andere merken, dat hij zelf te 'kalibreren' is en verder heb ik Eheim altijd een prettig betrouwbaar merk gevonden. En de prijs vond ik ook netjes.

Heb je er al over nagedacht hoe je je verwarmingselement afsluit? Is daar een speciaal rubber voor oid?
 
Linkje
Hier een video om zo een te maken voor geintereseerde
 
nice!

Waar haal je zo'n 'uni seal'? En hoe heet dat in het nederlands?
 
Waar je zo'n 'uni seal'haalt weet ik niet maar Ik gebruik hiervoor een wartel die afgesloten wordt met een rubber (waterdichte wartel IP68).
 
Na wat zoeken kwam een "rubber overgangsmanchet" het dichtste bij weet niet of dit het is maar denk het wel.
Ik bestel ze denk ik gewoon op eBay
 
SI een inline externe verwarming niet veel simpeler ? Hoewel dirt natuurlijk wel een leuk knutselproject is. Verder ben opok ik tot op heden nog het meest tevreden over de Jager elementen.
 
Bedankt voor de tips!
Een wartel lijkt een mooi alternatief idd.

@Maurice: Is zo'n inline externe verwarming niet veel duurder? Ook heb ik er niet heel veel positieve geluiden over gehoord. En inderdaad; leuk knutselproject!
 
Ik heb geen ID eigenlijk. Ik weet dat ze bestaan maar heb er verder geen ervaring mee.
 
Even on topic

Eheim J�ger
 

Terug
Bovenaan