Welke soort hout?


Retgals

Well-known member
Lid geworden
30 maart 2014
Berichten
305
In mijn vorige bak met Midders had ik dikke en dunne takken van een beuk zitten. Na een jaar was de bak enorm goor van het zweefvuil en de bodem was ook vervuild met allemaal kleine houtdeeltjes. Ik mis nu echter wel het hout. Welke soort hout kunnen jullie aanraden waarbij het niet (zo snel) vergaat?
 
Fietelijk kan je hout van fruitdragende bomen goed gebruiken maar vaak wordt er gekozen voor spiderwood, wat eigenlijk rododendron is. Zelf heb ik ook veel Mopani gebruikt wat je meteen al in je bak kan doen. Het is namelijk zwaar hout en zinkt dus direct. Het kent een donkere en lichte kant wat ik dan erg mooi vond. Vooraf maakte ik het hout schoon met heet maar geen kokend water.
 
Dank voor de tips. Ik ken deze soorten hout wel maar ben vooral benieuwd naar de ervaringen mbt het loslaten van houtdeeltjes. Ik heb een flinke bak dus als ik daar flinke stukken hout in doe, komen er dan na verloop van tijd veel houtdeeltjes los? Wat is hierin jullie ervaring met Talawa, Spider of Mopani?
 
Van de Talawa komen geen kleine houtdeeltjes los. Soms een stuk tak, maar verder niks aan kleine deeltjes.
 

Terug
Bovenaan