Welke slakken zijn dit?


Mandykuh

Well-known member
Lid geworden
5 november 2012
Berichten
1,873
Nieuwe plantjes en dergelijke kan betekenen nieuwe bewoners.

Aangenaam wij zijn?

Eruit vangen het beste?
IMG-20180315-WA0014.jpg
 
Deze doen geen kwaad en ruimen nog wat op, heb je er teveel zijn ze niet lastig uit te vangen.
 
Ik zal dan maar eens 1x in de week op slakken jacht gaan en de rest laten zitten. Misschien leren ze zich dan te verstoppen waar ik ze niet zie :D
 
Je kan ook Anatome helena's nemen deze komen op plaatsen waar jij niet bij kan en eten de poelslakjes, of appelslakken deze nemen al het rest eten op en plantafval zodat de poelslakjes geen eten meer krijgen, maar dat zijn keuzes, zelf heb ik ze beiden.
 
Je kan ook Anatome helena's nemen deze komen op plaatsen waar jij niet bij kan en eten de poelslakjes, of appelslakken deze nemen al het rest eten op en plantafval zodat de poelslakjes geen eten meer krijgen, maar dat zijn keuzes, zelf heb ik ze beiden.

Ik heb nog maar 1 Helena.

Volgens mij is Mandy geen slakkenliefhebber:D:D

Nee totaal niet :D al vind ik een Helena wel leuk want die vreet alles op hahaha
 
Uhm mn hele bodem ligt er ondertussen mee vol :juggle:
 
Helena's erin, of een netje met wat komkommer en zo uitvangen, of minder voeren, of appelslakken nemen welke het overtollige voer opeten, of gewoon met de hand uitvangen.
 
Minder voeren gaat het niet worden met de kleine manen. Misschien dat ze voor nu dan juist handig zijn en de resten opeten?
 
Minder voeren gaat het niet worden met de kleine manen. Misschien dat ze voor nu dan juist handig zijn en de resten opeten?
Je kan de manen wat rustiger voeren zodat er minder langs valt, zelf voer ik op 3 plaatsen in de bak, al snel weten ze dat en gaan ook daar eten, dus minder manen in een groepje en eten ze meer zonder dat er wat gemist word.
 
Je kan de manen wat rustiger voeren zodat er minder langs valt, zelf voer ik op 3 plaatsen in de bak, al snel weten ze dat en gaan ook daar eten, dus minder manen in een groepje en eten ze meer zonder dat er wat gemist word.
Goed getrainde maantjes heb jij:)
 
Een mooi?!?!?! Ohho wat een rovers zijn dat! Arme slakjes :( nooit geweten mooi verfilmd!
 
Dat klopt maar ik vind dat als je "sier" slakken hebt je moet opletten
 
Zolang er van allerlei slakjes in je bak zitten om op te eten, blijven ze van de appelslakken af is mijn ervaring.
 
Ik heb mijn appelslakken ik impulsief gekocht zonder na te denken dat er helena's in zitten, maar niets aan de hand, ik denk dat ze liever een makkelijkere prooi kiezen.
 

Terug
Bovenaan