Welke slak is makkelijk/snel te kweken?


L

LeonDB

Guest
Hoi,

Ik ga waarschijnlijk mijn 100L bak veranderen naar een brakwaterbak voor een puffer.
Maar voerslakken zijn best wel duur hier en daarom wil ik ze zelf gaan kweken. Maar welke slak is snel en makkelijk te kweken?
 
Welke kogel wil je gaan houden? Want je moet ook rekening houden met de grootte van de kogel t.o.v. de slakke
 
Ik zit te denken aan een F8 Puffer. Maar ik weet het nog niet zeker
 
Puntslakken mogen NIET gebruikt worden als kogelvoer.

Lees:

http://www.kogelforum.nl/index.php?i=content&mode=voeding&category=Slakken+kweken

poel en posthoornslakken zijn het makkelijkst, ben zelf ook opzoek naar een aantal van deze beesten om een kweek op te zetten. alle aquazaken waar ik t heb gevraagd voeren ze al op aan hun eigen kogels :stom:

anderen mensen komen er niet vanaf en ik kom er niet aan :D
 
Eigenlijk ook wel logisch gelet op de vorm van de slak.
 
Dat wist ik al,
ze kunnen die toch niet breken?
Of komen ze vast te zitten?
 
ze schijnen inderdaad te hard te zijn voor kogels.

nu zal een Fahaka ze nog wel kunnen breken denk ik zo maar daar zijn ze weer te klein voor :)
 
Kan ik gewoon een paar slakken in een grote emmer stoppen en wachten totdat ze kweken? Of moeten ze met filter, verwarming etc. ?

Ik heb nog nooit expres slakken gekweekt, ziet er wel makkelijk uit als ik een slakkenplaag zie :D
 
lees even de link door, volgens mij zijn ze vrij gemakkelijk in glazen potten en bakjes te kweken.
 
Haha ik had geeneens door dat je een link had geplaatst, ik denk dat ik een nieuwe bril moet kopen. :D
 
Haha, ik had hier een slakkenbak ooit met poelslakken, zij kregen de dode planten en kweekte erop los. Als je ze voer met een klein stukje tablet kweken ze ook enorm snel, veel en goed voeren dus ;)
 
Ik heb net gelezen dat je er ook gewoon een stuk peen/wortel of komkommer in kan gooien -Wel zorgen dat het zinkt natuurlijk- dan hoef je je pleco/cory voer ook niet te verspillen :thumbs:
 
Let ook wanneer je de emmer/bak gaat vullen met afval het kan gaan stinken, tis maar even ter info :p
 
Dit is mijn plan:
1. Grote emmer ~60L vullen, en misschien een verwarmingselement erbij
2. Substraat wordt potgrond of een mix van mijn overige zand en grind
3. De helft word beplant met waterpest, de andere kant niks zodat ik ze makkelijk kan vangen en voeren
4. Slakjes erin en wachten

Ik hoop dat dit gaat werken :thumbs:
 

Terug
Bovenaan