welke plantenvoeding


S

Schaive

Guest
Ik heb momenteel mijn aquarium aan het indraaien met de volgende planten

samolus floribundus
echinodorus bleheri
waterpest

Er komen zo nog een paar voorgrond plantjes bij in ( tips welkom )

Wat voor plantenvoeding/bemesting moet ik gebruiken, welke is het beste / makkelijkste.
 
Zou er gewoon iets in gebruiken waat je het vlotst aan kan geraken.
Sera florena, easy life profito, Dennerle plantenvoeding, JBL ferropol,...

Buiten de prijs en de concentratie zitten er niet zo gek veel verschillen in. Zeker voor die basisbehoefte prima.
Zonder co2 bemesting de helft doseren dat op de verpakking staat.
 
Is het niet zo dat bij bv Profito je de gewone dosis moet aanhouden zonder co2 en bij het gebruik van co2 de dosis met de helft moet ophogen??
Dat lees ik geregeld tenminste ;)
 
Tja, dat is een manier maar ik voorkom liever dat je tekorten waarneemt ;)
Niet iedereen heeft daar oog voor namelijk en voor je het weet zit je met de eerste algen. Vandaar ook de EI :D ;)
 
mja, maar als je de tekorten niet ziet ga je er ook geen last van hebben toch? :)
Teveel spoorelementen geven groene algen.
Dat in tegenstelling tot een verhoogde P en N
 
Ik geef 3x de aanbevolen dosis plantenvoeding maar heb geen last van algen.
Hangt ook van het planten bestand af natuurlijk.
 
klopt. Met profito gaf ik bv 5x. :)

Maar de tijd heeft me ook geleerd dat als de po4 ipv 2ppm 0.2ppm is je dat plots met een pak minder kan.
Ik hou hem nu op 0.5-1ppm om zo minder te moeten doseren. Planten groeien hetzelfde.
 
Ja zoveel is in feite niet nodig bij een gemiddelde bak. Bij de EI overdoseer je gewoon om tekorten te voorkomen maar bij veel bakken zou het best wat minder kunnen dan de veel gebruikte 20/2.
Mijn bakken verbruiken dat ook lang niet namelijk en ik kom met de helft ook best toe.
 

Terug
Bovenaan