Welke plantenvoeding?


Dat was inderdaad eigenlijk de planning, want ik had eigenlijk nog meer spullen nodig voor beide aquaria te herinrichten. Maar ik weet nog niet precies hoe ik dat wil gaan doen, dus als ik alleen ProFito online bestel, kom ik net zo duur uit..
 
Nog goedkoper is via aquariumbemesting.nl die ik al eerder aangaf. Dat zijn makkelijk te mengen poeders voor weinig geld.
 
John, ik heb die website inderdaad helemaal doorgespit en wellicht ga ik daar in de toekomst zeker een aantal producten van aanschaffen, maar ik had nu zsm iets nodig aangezien er bijna niets meer over is van mijn klimop.. En ondanks het gemak van de EI, vond ik het toch wat te heftig voor 2 kleine bakjes. Nu heb ik 1 fles waar ik het komende jaar mee vooruit kan, die gedachte beviel me wel.

Mocht het niet het gewenste resultaat geven, dan ga ik de poeders van aquariumbemesting bestellen, samen met hun kleibolletjesmix.
 
Ja ik snap het. Zelf gebruik ik ook geen EI in de bakjes van 60 liter of kleiner hoor. Ik voeg af en toe 20/2 toe en dat gaat een week of 3 mee en dan meet ik weer eens en voeg dan nieuwe nitraat/fosfaat bij.
 
Op die fles van Plantamin staat 1 keer in de maand 10ml/ 50 liter ofzo uit mijn hoofd, maar dat vond ik ook raar.
Ik heb gisteren een paar druppeltjes in een bakje water gedaan en daarvan weer een klein scheutje in m'n nano en de rest in mijn 54 liter. En dat ga ik denk ik na elke verversbeurt doen dus ongeveer elke week.
1 keer in de maand is toch raar..
 
Per maand is ied niet zo handig.Heb het even voor je opgezocht ;
En Formeel 5ml per 20 litres of aquarium water every month.
Dit zou je terug kunnen rekenen naar 1 ml per 20 L per week.
Maar je hebt gedaan is natuurlijk nog veel beter..
 
Bedankt voor je rekenwerk Tom!
Dan hou ik voorlopig gewoon 3 ml per week aan voor beide bakken.
 

Terug
Bovenaan