welke plantenvoeding ???


D

der

Guest
hoi allemaal,

mijn bakje draaid al een goede 2,5 week en heb er ook wat plantjes instaan en ik vraag mij dus af of die voeding noodzakkelijk is ?
En welke een goede voeding zou zijn dus van welk merk ...
alvast bedankt,

mvg,

aquariaan 9
 
Vertel eens precies welke planten er in je bak staan en hoeveel en welke verlichting want is wel handig om te weten ;)
 
In plantenvoeding zitten sporenelementen die de planten gebruiken.
Als je weinig planten hebt en dus weinig voeding nodig hebt dan is een flesje Profito best goed hoor.
Als je tzt meer nodig mocht gaan hebben dan is het goedkoper om bv een zakje csm+b te kopen bij aquariumbemesting.nl en dat zelf in een flesje op te lossen.
Maar als ik het zo lees dan zal jou flesje profito niet zo snel leeg geraken.
 
tja de beplanting is niet heel erg dicht maar dit zit erin
- hoornblad
- vallesneria
-een plant waar ik de naam niet van weet maar het is een groene moet verschillende stelen met een blad met een ovaal opervlak
- javamos op hout
-mosballen

ik weet niet of jullie die laatste twee ook wouden weten maar ik vermeld het toch maar ff

mvg,
aquariaan 9
 
je hebt makkelijke planten, als je geen co2 gebruikt, kun je het best de verlichting wat verkorten. een uur of 8 is dan prima.


je kan eerst kijken hoe het gaat. als het zonder extra voeding goed gaat scheelt dat weer een toevoeging.

gaat het niet goed met de planten kun je altijd nog plantenvoeding gaan gebruiken.

ikzelf gebruik profito van easylife, dit bevalt me super ( al heb ik geen vergelijking met andere merken )
 
ik dacht dat plantenvoeding niet in alle gevallen nodig waren, :) was een reactie op john
 

Terug
Bovenaan