Welke plantenvoeding kan ik gebruiken


M

Madoow

Guest
Iemand die weet welke plantenvoeding ik het beste kan gebruiken? Gebruik nu Tetra Plantamin is deze goed genoeg? En welke planten hebben kleibolletjes nodig? Zit daar nog verschil in kwa merk? Een paar posts terug in dit topic staat een foto van mijn bak hoe die er nu uitziet
 
Sorry heb gelogen, er zit nu nig een crypto bij
 
Kleibollen moet he gebruiken bij de zgn moerasplanten. Voor de gewone stengelplanten kun je Profito gebruiken of poeders waarvan je een stockoplossing maakt.
Kijk maar eens bij Aquariumbemesting.nl
Daar staat de csm+b hiervoopr of je kiest voor de kant en klare.

Ik heb voor je vraag een eigen topic aangemaakt omdat je in een ander zijn topic deze vraag had gesteld.
 
Het is mijn eigen topic alleen ging het meer over de vissen haha
 
Haha, sorry dat had ik over de kop gezien. Maar goed het is een vraag die over de planten gaat dus daar hoort hij dan eigenlijk te staan.
Ik zag dus te laat dat het je eigen was hoor.
 
Maakt ook niet uit je hebt helemaal gelijk. Zo blijft het een beetje overzichtelijk.
Zag dat er ook speciale voeding voor cryptos is. Is dit echt nodig voor 1 plantje? En de plantamin van tetra is ook niet zo goed? Zie trouwens mergens die kleibollen liggen in winkels?
 
Je kan bij de Crypto gewoon een kleibolletje gebruiken hoor. Ik gebruik die speciale voeding ook niet.
Je kan eens googelen op kleibollen van Velda.
Bij Aquariumbemesting.nl kun je ook de mix ervoor kopen en dat is veel goedkoper.
Dus als je alle voeding nog moet bestellen dan is dat veruit het voordeligste en die bolletjes heb je in 10 min gedraaid hoor.
 
Ik ga denk ik gewoon voor de kant en klare van JBL. Aangezien je ze amar 1 keer per jaar hoeft te gebruiken en ik er niet veel van nodig hebt liggen ze toch maar in de weg. Zijn dit ook gewoon diezelfde maar dan 7 ipv 13 stuks? http://www.zooplus.nl/shop/vissen/aquar ... 22561#more

En wat is de beste vloeibare plantenvoeding?
 
jessicapilon zei:
Je kan bij de Crypto gewoon een kleibolletje gebruiken hoor. Ik gebruik die speciale voeding ook niet.
Je kan eens googelen op kleibollen van Velda.
Bij Aquariumbemesting.nl kun je ook de mix ervoor kopen en dat is veel goedkoper.



Dus als je alle voeding nog moet bestellen dan is dat veruit het voordeligste en die bolletjes heb je in 10 min gedraaid hoor.????

Wil ik jou zien doen.
hahaha
 
Lukt prima hoor Bertus....klein beetje vloeibare plantenvoeding bij de klei en dan kliederen en rollen. Heb je ze zo klaar.
Niet teveel water of plantenvoeding gebruiken uiteraard.

Maar goed de Ts koopt liever dure JBL. Dus we houden maar op dit topic te vervuilen.
 
Fozzy zei:
Lukt prima hoor Bertus....klein beetje vloeibare plantenvoeding bij de klei en dan kliederen en rollen. Heb je ze zo klaar.
Niet teveel water of plantenvoeding gebruiken uiteraard.

Maar goed de Ts koopt liever dure JBL. Dus we houden maar op dit topic te vervuilen.


Wat zeg jij nou, Zit jij dit topic te vervuilen.

Waarom reageer jij dan wat IK zeg??

Waarom 50 bolletjes zelf draaien, als je ze voor ,4,60 kunt kopen.
 
Waar koop je er 50 voor 4,60 dan??

Ik draai ze in een klein kwartiertje ja hoor. Dat doe ik al jaren op die manier.
Ze hoeven van mij niet knikker rond te zijn hoor. Anders ben je mss wel even langer bezig.
 
Bestel alles in een keer bij Zooplus indien je niet zelf wil klooien. (stuur me pm, dan kan ik eenkortingscode van 10% voor je aanvragen indien je daar nog geen klant bent).

De JBL kleibollen.
Easy Life profito (zelfde als plantamin maar goedkoper, 1x pw doseren)
Easy life carbo (koolstof, dagelijks doseren)

Met profito en carbo heb je een goede voeding met de kleibollen bij de planten die het nodig hebben.
 
Nee, de JBl balletjes zijn er idd geen 50, verre van zelfs.
Alles bij aquariumbemesting.nl zelf maken is het goedkoopst ja.
Heeft de TS geen zin om de bolletjes zelf te draaien, dan kan hij beter kiezen voor Zooplus en daar alles in een keer bestellen.
Bij Zooplus lijken het er idd minder kleibolletjes te zijn als Aquaplantsonline en Veldhuis er aanbieden maar zijn dan ook bij Zooplus ca de helft goedkoper.
 
rms90 zei:
Bestel alles in een keer bij Zooplus indien je niet zelf wil klooien. (stuur me pm, dan kan ik eenkortingscode van 10% voor je aanvragen indien je daar nog geen klant bent).

De JBL kleibollen.
Easy Life profito (zelfde als plantamin maar goedkoper, 1x pw doseren)
Easy life carbo (koolstof, dagelijks doseren)

Met profito en carbo heb je een goede voeding met de kleibollen bij de planten die het nodig hebben.

Ben 'helaas' al klant bij zooplus haha.
Zie dat je ook uit Ridderkerk komt, toevallig!
 
Wat misschien nog voordeliger is ipv zooplus zijn de kant en klare voedingsbollen van aquariumbemesting.nl, dat zijn de vitasub 20 stuks.

Vitasub

Kunnen ook gebruikt worden in de kleibollenmix maar ik gebruikte dit gewoon als voeding voor bij de wortels ipv kleibollen op aanraden van Gillis (eigenaar aquariumbemesting).

De Koolstof en kant en klare plantenvoeding zijn ook goed en niet duur bij hen. Dan ben je ook zo goed als compleet.
 
Ik denk dat ik die van JBL bij zooplus haal en dan direct de easylife easycarbo en de easylife profito bestel en een algenmagneet van tetra die heb ik ook nog niet.

Hebben jullie ervaringen met crystalwater van tetra of is dat gewoon weggegooid geld?
 
Is geen noodzaak in Nederland. Kraanwater is al schoon zat. Moet wel zeggen dat ik altijd van Easy Life VFM (vloeibaar filtermedium) in huis heb (soortgelijk product). Maar is eerder weggegooid geld dan een toegevoegde waarde. Vind het wel een fijn idee als ik flink in de bak heb lopen rommelen dat ik dit toevoeg, ook in mijn nanobakjes met garnalen.

Madoow zei:
Ik denk dat ik die van JBL bij zooplus haal en dan direct de easylife easycarbo en de easylife profito bestel en een algenmagneet van tetra die heb ik ook nog niet.

Hebben jullie ervaringen met crystalwater van tetra of is dat gewoon weggegooid geld?
 
Bertus zei:
jessicapilon zei:
Maar ja dat zijn geen 50 bollen voor nog geen 5 euro dus zoals Bertus net zei ;)


Nee? John,toch. Hoelang ken jij mij?

Al vrij lang Bertus :daisy: .
Maar het zou dan voor de TS fijn zijn als je kan vertellen waar hij ook voor zo n 5 euro 50 bolletjes kan kopen :D ;).
 
Ik zou ook geen filtermedium kopen dat je kan toevoegen om het water beter te maken. Zoals hiervoor al aangegeven is het water in ons land prima en daar hoef je onder normale omstandigheden niks aan toe te voegen.
 
jessicapilon zei:
Bertus zei:
jessicapilon zei:
Maar ja dat zijn geen 50 bollen voor nog geen 5 euro dus zoals Bertus net zei ;)


Nee? John,toch. Hoelang ken jij mij?

Al vrij lang Bertus :daisy: .
Maar het zou dan voor de TS fijn zijn als je kan vertellen waar hij ook voor zo n 5 euro 50 bolletjes kan kopen :D ;).

Ik denk dat je ze kan kopen voor 4,60 bij Bertus&co ;).
 
Aan 50 ballen heb ik veel te veel. Ik denk er 5-6 te gebruiken en om de rest een jaar in de kast te laten staan vind ik ook niks. Vandaar dat ik kies voor die van JBL. Ga ze vanavond bestellen bij zooplus. Gaan ze niet kruimelen of iets als je ze in het water doet? Heb ook gelezen dat sommige ze eerst in de vriezer doen.
 
Je kan ze lang bewaren hoor. in de vriezer doen mensen ze wel na het draaien waardoor ze snel opstijven.
Wanneer je een bol gebruikt dan moet je redelijk snel de bol in de bodem doen en dan komt er zo goed als geen stof af.
Zal ook wel per merk verschillen misschien.
 
jessicapilon zei:
Ik zou ook geen filtermedium kopen dat je kan toevoegen om het water beter te maken. Zoals hiervoor al aangegeven is het water in ons land prima en daar hoef je onder normale omstandigheden niks aan toe te voegen.

Er is een middel voor water, en er is Filtermedium.

Zijn 2 verschillende dingen,hoor.
 
Gebruiken jullie nog andere dingen in het water behalve plantenvoeding?
 
Bertus zei:
jessicapilon zei:
Ik zou ook geen filtermedium kopen dat je kan toevoegen om het water beter te maken. Zoals hiervoor al aangegeven is het water in ons land prima en daar hoef je onder normale omstandigheden niks aan toe te voegen.

Er is een middel voor water, en er is Filtermedium.

Zijn 2 verschillende dingen,hoor.
Als je terugleest zie je dat er over Easy Life VFM gesproken wordt. Dit is een vloeibaar filtermedium (vandaar VFM). Eigenlijk is het gemalen zeoliet waar een hoop water aan toegevoegd is, maar dat terzijde.
 
Ja, dat las ik.

Maar ik heb het over Easy life Nitrivec.


sera nitrivec�

Een speciale mix van verschillende hoogwaardige reinigingsbacteri�n voor aquariumwater. sera nitrivec� verhindert een toename van ammoniak en nitriet.
 
Bertus zei:
jessicapilon zei:
Ik zou ook geen filtermedium kopen dat je kan toevoegen om het water beter te maken. Zoals hiervoor al aangegeven is het water in ons land prima en daar hoef je onder normale omstandigheden niks aan toe te voegen.

Er is een middel voor water, en er is Filtermedium.

Zijn 2 verschillende dingen,hoor.

Ja natuurlijk en ik doelde op de zogenaamde waterverbeteraars.
De producten die zeggen schadelijke metalen te verwijderen dus. maar dat is hier eigenlijk niet nodig.
 
Dan toch eerst het kraanwater nakijken, in Zijn,of Haar woonplaats.
Wat de kraanwaterwaarden zijn.


Er zijn er echt nog wel met slecht water,hoor.
 
Ligt Ridderkerk niet ergens ook in het Westen??

Tja en wat noem je slecht water?? Volgens mij is het in Nederland overal zo dat we geen toevoegingen hoeven te gebruiken. Hier niet tenminste.
 

Terug
Bovenaan