Welke planten zijn dit?


M

maarten0909

Guest
Kan iemand mij vertellen welke planten dit zijn?

Is dit een Hygrophila corymbosa ' siamensis '?
876144_0_82_dsc02502.jpg


Is de onderstaande foto een Hygrophila ' stricta '?
445939_0_82_dsc02503.jpg


Kan iemand mij de naam van deze plant vertellen?
129899_0_82_dsc02504.jpg


Dan nog een vraag. Kan ik deze planten Sera Florenette tabletten geven, of kan ik beter vloeibare voeding geven aan de planten?
 
Dus beide? Of alleen maar vloeibare voeding? Is sera florena goed?
 
Maarten, op dit moment geef ik Profito en SERA floranette A, me planten groeien als ontkruid! komen steeds beter op kleur op 1ntje na dat is nog even afwachten, binnenkort misschien carbo erbij toevoegen.

De SERA tabletten zijn vooral voor grondplanten (niet alleen)
Maar hij hoeft maar bij weinig planten, omdat die al hun voedingsstoffen uit het water halen en niks van de wortels, maar zoals crypto's en lotussen die halen het uit het water en uit de wortels.

let hier dus goed op en schat het zelf een beetje in, dat je niet teveel toevoegt en dat het blijft liggen en over 6-8 maanden gaat rotten. anders kun je het tablet gewoon in het water oplossen (werkt ook heb ik gemerkt) heeft alleen niet heel veel nut.

Je kan ook van aquariumbemesting de plantenvoeding bestellen, heb er zelf geen ervaring mee maar heb van eigenlijk iedereen die het gebruikt op dit forum alleen maar positieve reacties over gehoort.

Ik ga als mijn plantenvoeding op is de Carbo en de Plantenvoeding bestellen, misschien nog als toevoeging nitraat en fosfaat.
de nitraat en Fosfaat zijn goed voor de planten en gaan veel algen tegen.

Hopelijk heb je hier voldoende informatie over. je hebt niet zo heel veel planten dus let op de dosering met vloeibare voeding.

Begin eerst met een kwart, erna en half dan 3 kwart dan een hele let zelf op of je tevreden word met de planten zo niet moet je meer gebruiken tot je tevreden bent blijf je de dosering verhogen (WEL RUSTIG!)

Als je tevreden bent hou je die dosering aan :)

Groetjes!
 
Kan ik dus Sera florena gebruiken als vloeibare voeding?
Want bij ons hebben ze de Profito niet, en wil het eigenlijk niet via internet bestellen.
 
Nee niet als standaart vloeibare voeding, hou dat voor de wortels.

Probeer andere vloeibare voeding uit? wat hebben ze wel ga hierna onderzoek doen of dit goed/slecht is en maak dan een keuze o je het gaat proberen.
 
Sera florena is toch niet voor de wortels? Florenette is voor de wortels. Florena is vloeibare, of heb ik het nu verkeerd?
 
Oow dat zou kunnen, weet ik niet. floranette iniedergeval niet als vloeibare gaan gebruiken.
 
Iemand nog enig idee hoe deze 3 plantjes hierboven heten?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik vind het wel zo handig om de namen van mijn planten te weten.
 
De onderste 2 heb ik gevonden. Plantje 2 is Hygrophila ' stricta '.
Plantje 3 is een Hygrophila corymbosa ' siamensis '.

Alleen de eerste wat kleinere plant kan ik niet vinden.
Kan iemand mij helpen?
 

Terug
Bovenaan