Welke plant is dit?


Cédric Vleminckx

Well-known member
Lid geworden
18 december 2015
Berichten
8,821
Leeftijd
23
Locatie
Glabbeek (België)
Beste mede-aquarianen,

Ik heb op aanraden van onder andere @biljoenblik en @Ruben01 een rode plant in mijn bak gezet, maar ik weet niet meer precies welke het is.. Heb hem iets te snel en te enthousiast meegenomen, en ben vergeten naar het plaatje te kijken;).

29791835_805282993015196_3644176224764297216_o.jpg
 
Een Red Diamond heeft zover ik weet geen gevlekte/gestippelde bladeren en deze zijn wat langwerpiger in mijn optiek, dus ik denk dat het een andere soort is, alhoewel ik nog niet direct weet welke!
 
Heb de red flame ook nog eens opgezocht en las dat de ozelot red en de red flame dezelfde zouden zijn.
 
Hietonder een foto van mijn Echinodorus ‘red diamond’

Deze heeft geen spikkels.

4A5DAEAC-1133-43FC-A19C-3400271C7EB9.jpeg


8DED677B-2E55-41A6-B5E1-051A43A11AC5.jpeg
 
Volgens mij 2 soorten dan die onder de zelfde naam verkocht worden, die van Cédric dan de ozelot.


___

Nog eens gegoogled op red diamant, dacht dat dat het zelfde was als red flame dus toch 2 verschillende soorten:sorry::D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij 2 soorten dan die onder de zelfde naam verkocht worden, die van Cédric dan de ozelot.


___

Nog eens gegoogled op red diamant, dacht dat dat het zelfde was als red flame dus toch 2 verschillende soorten:sorry::D
Nee, de red flame is toch nog wat anders, dat zie je aan het patroon op de plant;).
 
Kan soms lastig zijn idd.
Dennerle heeft bv een eigen variant gekweekt,Echinodorus Jungle ster NR3 maar denk niet dat dit hem is hoor aan de bladvorm te zien.
 
Ja, klopt. Ben alleen vergeten te kijken naar het plaatje dat er bij hing :juggle:
Ik zal het ook maar eens vragen aan Peter (de eigenaar).
 
Hebben ze die daar nog? Normaal staat de naam er bij, dan ben je zeker wat wat het is:)
 

Terug
Bovenaan