Welke plant is dit en mag de wortel in het zand?


GynnadVis

Well-known member
Lid geworden
8 september 2012
Berichten
756
Ik twijfel even welke plant dit is en mag deze wortelstok gewoon in het zand of kan het beter op hout vast gemaakt worden?

PXL_20221230_130158353.jpg
 
Dat is een Echino en ik heb er ook een met zo n dikke wortelstok. Deze zit hier ook deels in de bodem en deze plant heeft genoeg wortels om daarmee voeding op te nemen.
Ik heb de plant gewoon tot waar de bladeren beginnen in de bodem staan.
 
Dat is een Echino en ik heb er ook een met zo n dikke wortelstok. Deze zit hier ook deels in de bodem en deze plant heeft genoeg wortels om daarmee voeding op te nemen.
Ik heb de plant gewoon tot waar de bladeren beginnen in de bodem staan.
Thanks, was eigenlijk overtuigd dat het idd een Echino maar twijfelde ineens door de wortelstok (stond wel altijd gewoon al in het zand).

Thanks
 
Ja ik heb het bij de Zwaardplant hier en heb dat eerder met andere dan niet gehad en keek ook raar op van die wortelstok hoor.
 
zou beschadigde bladeren verwijderen en een paar kleibolletjes bij z'n wortels doen (die ook gelijk wat inkorten)
 

Hier hebben ze het bij pnt 3 ook erover.
 
zou beschadigde bladeren verwijderen en een paar kleibolletjes bij z'n wortels doen (die ook gelijk wat inkorten)
Was bezig met groot onderhoud, dus de beschadigde bladeren zijn inmiddels weg ;-)
 

Terug
Bovenaan